Avsluttet_1 Svart 13.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2011 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 13.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2011 (redigert) Hansi - jeg forstår at du ikke forstår. En skipper i RS er en leder og talsperson for selskapet. En skipper har rett til å representere selskapet utad i media for eksempel. Diskusjoner av denne art skal etter min mening tas internt. Det kan være i enkelte tilfeller rett å gå ut i media for å skape oppmerksomhet - men etter min mening er det svært sjelden. Det kan feks være tilfeller der man må varsle - men logobytte er nok ikke alvorlig nok til det Når man i en slik prosess før beslutnignen tas har blitt hørt (jeg vet feks at personer i RS sentralt leser det vi skriver her) så skal man som ansatt og særlig som en leder - være lojal mot den beslutning som er tatt. Uansett om man er enig eller ikke. Man har fremført sine synspunkter - så tas beslutningen - da er jobben å utføre den lojalt. Det er et viktig organisatorisk prinsipp i alle organisasjoner. Kan man ikke etterleve risikerer man at det oppfattes illojalt - og det kan ha meget alvorlige konsekvenser for et ansettelsesforhold. Om jeg ikke tar helt feil har jeglikerdegogså fått meget god mulighet til å uttrykke sin mening om både logo og de nye blå/gule uniformene - også direkte til beslutningstagerne i RS. At han da fortsetter å gnåle om dette på et stort forum er etter min mening illojalt. At jeglikerdegogså ikke forstår det er kanskje det som bekymrer meg mest. Jeg er enig med jeglikerdegogså i en sak - hadde han ikke flagget at han er ansatt i RS hadde dette vært en helt annen diskusjon. Men her går han ut med flagget til tops og forteller alle det - og da er mitt velmenende råd til han at han tar hensyn til det. Det er flere som er aktive i RS på dette forumet som ikke flagger det - kanskje en av årsakene er at de ønsker friheten til å skrive hva de vil uten å bli linket til RS på godt og vondt ? Redigert 13.Januar.2011 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 13.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2011 Er det noen som har smakt på rompespriten ? I huleste, må da være mulig å diskutere utseende på en logo uten at enkelte kaller det for undergraving, ikke lytter til råd, osv. Det er ikke rompespriten, dette går såpass ut av kurs at det må jo være kompasspriten. Men dette mener dere er en god tone og gode argumenter i en diskusjon? Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 13.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2011 (redigert) Men dette mener dere er en god tone og gode argumenter i en diskusjon? Nei egentlig ikke noe godt argument i den pågående diskusjon. Men har da sett det verre. Redigert 13.Januar.2011 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 13.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2011 Om jeg ikke tar helt feil har jeglikerdegogså fått meget god mulighet til å uttrykke sin mening om både logo og de nye blå/gule uniformene - også direkte til beslutningstagerne i RS. At han da fortsetter å gnåle om dette på et stort forum er etter min mening illojalt. At jeglikerdegogså ikke forstår det er kanskje det som bekymrer meg mest. Siden du har så mange meninger om dette, og blander deg så tar jeg som en selvfølge at også du jobber for NSSR. Da er mitt forslag at dere tar dette på IM. Trist at noen gang på gang skal gå over på å diskutere person i stede for sak. Til og med representanter fra teknisk på forumet. DET beskymrer meg! Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
bliss X Svart 13.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2011 Siden du har så mange meninger om dette, og blander deg så tar jeg som en selvfølge at også du jobber for NSSR. Og da tar vi det som en selvfølge at du også jobber i NSSR da eller? Siden du har meninger? I September måtte vi fjerne hele 33 innlegg i denne tråden. Kan du tenke deg hvorfor? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 13.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2011 (redigert) Siden du har så mange meninger om dette, og blander deg så tar jeg som en selvfølge at også du jobber for NSSR. den var god gitt. Både du og jeg har vært med lenge nok til å se at vi begge har sterke meninger om mangt. Heldigvis må vi ikke jobbe alle steder vi har meninger om. I så fall hadde nok jeg også jobbet i VP med å fikse D problemene deres og hos Bavaria for å.... og hos Nidelv for å ....... og hos Windy for å..... og hos Hallberg Rassy for å få dem til å ta til vettet og få slukket saken om den 37en. For å nevne noen saker i farten Det jeg har skrevet om her er offentlig informasjon og informasjon jeg har fått fra RS ved at jeg har pratet med de ansvarlige for logobyttet. I stedet for bare å chatte om det her. liksom på en måte kanskje som det heter så ungdommelig i dagens nettsamfunn. Ganske interessant - det er derfra jeg vet at de meget vel følger med på det som skrives her. Redigert 13.Januar.2011 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 13.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2011 Hansi - jeg forstår at du ikke forstår. Bitteliten, jeg forstår mer enn du aner, men akkurat i denne sak / tråd er jeg prinsipielt uenig med deg, ikke noe verre enn det. Egentlig er jeg ferdig med tråden forlengst... Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 13.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2011 Og da tar vi det som en selvfølge at du også jobber i NSSR da eller? den var god gitt. Tror dere begge skal lese sitatet og innlegget mitt en gang til, og tenke dere om fem ganger til.. Jeg legger meg ikke opp i andres lojalitet mot deres abeidsgiver, for det har jeg ingenting med å gjøre. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Bitteliten Svart 13.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2011 men akkurat i denne sak / tråd er jeg prinsipielt uenig med deg, ikke noe verre enn det. Egentlig er jeg ferdig med tråden forlengst... Godt - da er vi enige da RIP NSSR - lenge leve RS Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 20.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2011 (redigert) Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Redigert 20.Mars.2011 av jeglikerdegogså (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Farco Svart 20.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2011 Javel? Sitér dette innlegget Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
Fanafjord Svart 20.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2011 Det nye design var finere og mer tidsriktig synes nå jeg. Det gamle minner litt om SAS-flyene på 90-tallet. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Polarn Svart 20.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2011 Men hvem er detsom får regninga på dette logobytte? Det er vel oss det Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Avsluttet_1 Svart 20.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2011 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 20.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2011 Men har RS sine ansatte lov å legge ut spørreundersøkelser uten å gå igjennom Høvik? Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Fanafjord Svart 20.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2011 (redigert) Men hvem er detsom får regninga på dette logobytte? Det er vel oss det Ikke meg. (Forutsatt de får ikke statstøtte) Ellers må en jo har tillit til ledelsen i RS at de har gjort en helhetsvurdering og funnet ut at logobytte er lønnsomt, alt tatt i betraktning. Det er vel ikke annerledes for semi-proffesjonelle enn for andre aktører i næringslivet som finner det lønnsomt å fornye sin profil med jevne mellomrom. Redigert 20.Mars.2011 av Fanafjord (see edit history) Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Avsluttet_1 Svart 20.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2011 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.