Jump to content

Noen som har erfaring med dette strømaggregatet (XG-SF1000)

Christensen

Recommended Posts

Hei, vurderer å anskaffe et aggregat til båten, hensikten er å drive 50 amp batterilader og evt vannvarmer. Har sett på Hondas EU10, dette ser jo ut til å være i samme sjanger, dog ikke Honda, men kan jo kjøpe 4 av disse for prisen av ett Hondaaggregat.aggregat Støynivået ser ikke ille ut i forhold til de større aggregatene fra samme leverandør. Er ikke ute etter kritikk for å bruke aggregat i uthavn da jeg helt sikkert vil klare å få ladet mine batterier uten å sjenere noen!! :tongue:

Mine dagsetapper er rett og slett ofte for korte til å bunkre opp batteriene på en dagsseilas, men etpar timers lading vil med god margin dekke mitt dagsbehov for strøm!

Redigert av Christensen (see edit history)

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Kjøpte XG-SF2000 på Jula til 3.900 NOK i fjor, men hadde klart meg med 1000 Watt som i XG-SF1000 til båten. Kameraten haddde med seg en Honda EU20i som koster omtrent 4 ganger så mye og vi startet opp begge aggragatene -jeg var sikker på at mitt Kina aggregat skulle støye mye mer, men ble gledelig overrasket over at støynivået var det samme lave. Min XG-SF2000 har 2200W max, mens Hondaen som har 2000W output klarte klarte å forsyne en 2000W vannkoker. Min XG-SF2000 har oppgitt 67 desibel, mens SF1000 synes å ha bare 58 desibel. Jeg tror (men vet ikke) at 67 desibel er ved full output, men det finnnes en "spareknapp" som gjør at aggregatet går på "halv" effekt og med mindre støy. Trekker man mer strøm øker den turtallet automatisk.

Redigert av atletico1 (see edit history)

Har ikke erfaring med det aggregatet du spør om.

Har du sjekket opp Kipor aggregater?

Vet at det er en god del her inne som har handlet det, meg selv inkludert. Har inntrykk av at de aller fleste er godt fornøyd.

Jeg har ett IG2000, har brukt det ett par ganger. Støyer noe, men ellers godt fornøyd. 50hrz lader og varmtvannsbereder sammtidig uten problemer.

http://www.mekk.no/Kampanje-og-tilbudsvarer/Stroemaggregat/

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

• 4 måneder senere...

Da ble det et XG-SF1000 på meg, har også anskaffet ladeelektronikk fra Sterling (Lader/Regulator/splitter) og forbruksbatterier på 300Ah så nå blir det antageligvis ingen strømproblemer. Tenkte jeg skulle poste mine erfaringer med aggregatet etterhvert her!

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Erfart start problemer jeg også Ulv1.

Forsøkte for morro skyld å få liv i Kipor'n for , når det var 10-15 minus grader.

Fikk ikke liv. Holdt ikke på lenge, var jo kun en test.

Tok den med inn i varmen ett par timer. Da startet den.

Konklusjon. Ikke egnet til utvendig vinterbruk, om man ikke kan varme den opp i romstemt. først.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...