Janee Startet 18.September.2010 Link til dette innlegget Startet 18.September.2010 Hva er folkets erfaringer med VP TAMD 61 (306HK)? Jeg kikker for øyeblikket på båt med to slike innstallert. Motortimer er ca 1300. Er det noe jeg må holde spesielt utkikk etter? Sitér dette innlegget Link to post
Nor_west Svart 19.September.2010 Link til dette innlegget Svart 19.September.2010 Jeg har en sånn en i min båt,og den fungerer utmerket.Jeg har skiftet eksosbendet og dratt til skruene på bunnpanna,ellers ingen ting. Sitér dette innlegget Link to post
Janee Svart 19.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.September.2010 Mener jeg har lest i ett annet forum (US eller UK) at eksosbendene på disse motorene i en periode hadde svakheter (rustet bort). Hvor mange timer hadde motoren gått når du måtte skifte bendet (og hvor mange timer har den gått nå?)? Husker du ca pris på ett slikt bend? Sitér dette innlegget Link to post
Janee Svart 19.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.September.2010 Med unntak av Nor_wests hyggelige tilbakemelding, er det virkelig ingen som har noe å melde om disse motorene Nekter å tro at ikke flere har erfaring med disse..... Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 19.September.2010 Link til dette innlegget Svart 19.September.2010 https://baatplassen.no/i/index.php/topic/45889-volvo-penta-tamd-61-erfaringer/page__p__616295__hl__tamd__fromsearch__1#entry616295 Sitér dette innlegget Link to post
Ktveiten Svart 20.September.2010 Link til dette innlegget Svart 20.September.2010 Hei! Har 2 sånne installert i vår fairline! Disse er gått ca 2100 timer, og går som en drøm. Har skiftet dynamo, og overhalt dyser på ene maskinen, samt rengjort vekslere. Kan ikke si noe annet en gode ord foreløpig. PS: Ryker lite til volvo å være :) Sitér dette innlegget MVH Ktveiten Link to post
Janee Svart 21.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 Takk for nyttig info Ktveiten Har du forresten hatt motorene lenge? Er det flere som vil meddele sin erfaring med disse motorene? Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 Har kjørt en sesong nå med vår ene, og så langt er erfaringen god. Den har gått 1800 timer på 17 år, så den er ikke mye kjørt. Når vi overtok den før i år, så jaget den litt på turtallet. Da det viste seg at både dieselfilter og forfilter var originale, altså ikke skiftet på 17 år , var jo det lett fikset. Etter skifte av disse maler den fint. Går relativt stille og fint på turtall opp til 2200 - 2400, og dieselforbruket på turtall opp til 2000 er hyggelig. Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Janee Svart 24.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2010 Takker for nyttig tilbakemelding egilwh Flere Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.