Jump to content

Opplag i Sverige

uthavn

Recommended Posts

Jeg har erfaring med Marieholm Marina (Strömstad, Kebalviken). Plassen må nærmest betegnes som et ransmiljø med lav kvalitet på utført arbeide. Prisfastsettingen er på høyde med indre Oslofjord. Jeg kommer ikke til å sette båten på land der i fremtiden. Så er det Axelsson Marin i Strömstad AB. Jeg har hatt en del kontakt med folkene der opp gjennom årene og må si meg fornøyd, absolutt. Jeg vet ikke hvilke priser de operer med i dag. Videre nedover har vi Grebbestad. Jeg kjenner ikke prisen der når det gjelder opplag, men har på følelsen at den er på linje med Marieholm, hvis du ikke har perfekt svensk uttale. Folkene er imidlertid topp. Jeg skulle heises på land for å rense propellen på ettersommeren i år. Det ville være en times jobb med stropping/heising/skraping og utsett. Prisforlangende var SEK 4200 for en båt på 14 tonn. Det er langt over det man behøver å betale i Norge.

Jeg har erfaring med Marieholm Marina (Strömstad, Kebalviken). Plassen må nærmest betegnes som et ransmiljø med lav kvalitet på utført arbeide. Prisfastsettingen er på høyde med indre Oslofjord.

Hva mener du med ransmiljø?

Har forhørt meg litt rundt med priser både på norsk og svensk side, og Marieholm er vesentlig billigere på service/konservering på motorer og drev. Også hørt mange som er fornøyd med verkstedet der.

Utendørs opplag til båten min, 32 fot, skulle de ha 13000SEK inkl. opptak,spyling av bunn og pallemateriell.

Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs

Kan jo sitere:

"Hej!

Vi har ett fast pris på motorservice som är på dina motorer =3375sek exkl delar+material x 2.

Då ingår bla byte av olja+alla filter. Drevservice kostar 1500sek exkl material x 2. "

Hadde tenkt å benytte de mye pga. kort vei fra Halden med tanke på vårpuss, men når man snakker om ransmiljø her blir jeg litt usikker..

Redigert av Lagavulin (see edit history)

Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs

Jernbåten betaler SEK 9600 for 12 måneders 5,5 meter plass med en gangbar uteligger 12 meter på den ene siden. Strøm kommer i tillegg, ikke boblehavn.

Da jeg var på land hos Marieholm i våres, hjalp jeg en som ikke hadde mye greie på motorer. Han hadde betalt SEK 4600 for konservering av en Yanmar med S-drev. En titt utvendig ga antydning om at konserveringen sikkert var nokså tilfeldig. Han fikk en ekstern mekaniker til å gå over motoren. Motoroljen var svart som køl. Oljefilteret hadde ikke vært rørt. Det kom en slags seig, grå guffe ut av drevet da mekanikeren og jeg i fellesskap fikk opp tappeskruen. Oljen hadde nok ligget der noen år. Og da begynner det å bli dyrt, om konservering begrenser seg kun til å helle en skvett frostvæske på motoren.

Jeg tror jeg betalte SEK 7000 for å ligge på land for stoffing en ukes tid. Grunnen til at jeg ble liggende så lenge, var at portaltrucken hadde gått i stykker. Dessuten hadde jeg avalt tid for opptak tidlig om morgenen. Det ble 8 timers venting før de kom så langt som til min båt. Mye pes og springing av de ansatte. Virket noe dårlig organisert.

En bekjent av meg skulle få båtplass der. Regnestykket med alle tilleggskrav som nedplukking av rigg, innendørs opplag, all service skulle foretas av marinaen ble så komplisert at han egentlig ikke greide å finne ut hva det var han egentlig skulle betale. Det eneste han kom til, var at dette kom til å bli forferdelig dyrt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...