Thorlyn Startet 20.September.2010 Link til dette innlegget Startet 20.September.2010 (redigert) Ja hva er deres erfaringer ved denne båten?? Jeg har funnet ut at den het 430 senere og da med flott lang plattform.. Ser for med ut som en voksen båt.. men jeg har store problemer med "flammbjørk" interiøret.. meninger?? Redigert 20.September.2010 av Thorlyn (see edit history) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Thorlyn Svart 20.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.September.2010 Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Trophy Svart 20.September.2010 Link til dette innlegget Svart 20.September.2010 men jeg har store problemer med "flammbjørk" interiøret.. meninger?? Det har e og, men har sett en mørkere variant som er litt bedre. Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
baatsman Svart 20.September.2010 Link til dette innlegget Svart 20.September.2010 Kompis kjøpte en P430 i sommer av P i Bergen. Dette er en 98 mod med 2x435 hk. Ut i fra inntrykket av gelcoat/innredning når det gjelder slitasje ser dette veldig bra ut. Båten er stor og meget veldisponert. Gir rom av velvære. Også virker den gedigen. Denne er også utrustet med baug/hekk-thrustler. Baugthrustler skal inn til garantirep. Når denne P430 ligger inntil en annen kompis med NW420 virker den gedigen i forhold. Vel og merke legger jeg ikke kvalitet inn i denne sammenligningen. Synes båten er direkte linjelekker. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
baatsman Svart 20.September.2010 Link til dette innlegget Svart 20.September.2010 Bare legger til at det ikke er flammebjerk i P430, det kirsebær. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
dacapo Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 (redigert) Har en slik selv - 1997 modell. Vi er meget fornøyd !! Dette er en stor 42 foting. Eneste ulempen er den korte badeplattformen. Den ble forlenget i 1998 og modellnavnet endret til Princess 430. Vurderer å få forlenget den, men vanskelig å finne noen som tar jobben. Er enig i at den flammebjørken som noen av Princess sine båter ble levert med er ganske spesiell ;) Vår båt er utstyrt med 2 x 370 HP (VP63P) marsjer på ca 20 knop ved 2200 omdr og toppfarten er 28 - 29 knop på topp turtall som er 2800 omdr/min. Dette er saktegående motorer uten elektronikk som kan gå i stykker. Sikkert litt tørstere enn de moderne motorene, men må nesten skytes for å ta kvelden. Redigert 21.September.2010 av dacapo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
marthe 2 Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 Bare helt nydelige båter..fine linjer...Litt lyst med bjørk ja.Vurderer P40 2000 mod selv. Lurer på hva du har til forbruk på marsj fart dacapo? Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 Vår båt er utstyrt med 2 x 370 HP (VP63P) men må nesten skytes for å ta kvelden. Dette er vel Volvo's beste motorer hittil... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Thorlyn Svart 21.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 Takk for tilbakemeldinger Vil tro at denne flammebjørken eller hva det er.. er noe man venner seg til.. Selv om jeg nok hadde vært truande til og få en møbelsnekker til og laminere opp i kirsebær.. Merker på meg selv at jeg kikker mer og mer på Fly båter.. så er litt i tenkeboksen om dagen.. men engelsk blir det.. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
dacapo Svart 22.September.2010 Link til dette innlegget Svart 22.September.2010 marthe 2: På marsj bruker den ca 4 liter - dvs. ca 80 liter/time Sitér dette innlegget Link to post
marthe 2 Svart 22.September.2010 Link til dette innlegget Svart 22.September.2010 80 liter ja...ikke så ille det.Snittforbruk pr.time da i løpet av sommeren? Virker som vp63p er gode og enkle motorer med lite elektronikk og feil.De aller fleste Princess har disse motorene.Ser at enkelte har cat motorer.Hvordan er disse? Sitér dette innlegget Link to post
dacapo Svart 22.September.2010 Link til dette innlegget Svart 22.September.2010 Hei Vi går endel på kosefart når det er fint vær - nyter turen fra takterassen .. Forbruket hittil i år er på vel 46 liter/time. I fjor var vi til Lofoten og da ble det mye marsjfartkjøring ++. Ca 1200 n/mil tur/retur. Forbruket da ble litt over 80 liter/time Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.