Jump to content

Mercury Verado - Vinteropplag

Veradogutt

Recommended Posts

Hei, alle Verado-venner (og andre venner) :flag_bp:

Det nærmer seg min første vinter med Mercury Verado på hekken.

Jeg er sikker på det finnes mye "know-how" der ute ang service og vedlikehold av utenbordsmotorer, men kanskje noen har noen tips ang Verado spesielt? :confused:

Jeg er ingen mekaniker, men er interessert i å prøve å holde utstyret best mulig, og synes det er gøy og interessant å gjøre litt service selv. Oljeskift, filter, plugger, anoder osv...

Nå forstår jeg at Verado er en avansert maskin og kanskje krever litt ekstra omtanke?

img_9075_w800.jpg

skrytebilde etter en hyggelig båtsesong

-johannes-

~det jamna se' i skynå!~

• 2 uker senere...

Hei Jacobi,

du som har erfaring med Verado. Er du fornøyd? Ser litt på Verado 150 til Skibsplast 665.

Hva synes du om forbruket? Det er jo en litt spesiell 150 hk med vesentlig mindre slagvolum enn konkurrentene, men den er vel fortsatt minst like tung som konkurrentene. Hva synes du om ytelsen? Er det en 655 du har den på?

Representant for Folk i båt-bevegelsen og venn av paraplydreggen.

Hei du!

1. Erfaring/fornøyd?

-Jeg har erfaring fra 1 sesong/ 65 timer med min 2008 modell Verado 150 på Skibsplast 655xl.

-Jeg er veldig fornøyd!

-Jeg leste endel og forhørte meg mye før jeg kjøpte denne "pakken". (De fleste 655 har vel en Suzuki 115 eller "standard" Mercury 4t 115.) Og alle mine forhåpninger ble innfridd.

-Ok støynivå. Men enda viktigere enn "matematisk" lydtrykk er "karakteren" på lyden. Den blir omtalt som behagelig sammenlignet med konkurrentene. Så langt jeg har sammenlignet er jeg helt enig, og vil legge til "rå" ;-)

-Ytelsen er passelig til min båt. Kommer lett opp i plan med full båt (6 voksne).

-Toppfart med full båt er ca 35-36 knop. Toppfart alene/ lett båt har jeg målt til 39knop.

-Men det viktigste for meg er at jeg kan kose meg på tur med "bare" 4000rpm/ lite støy.