Speedy Startet 21.September.2010 Link til dette innlegget Startet 21.September.2010 Har nå solgt vår flotte båt. Det er jo på godt og vondt med tanke på alle minner man får som båteier. Utfordringen nå (hvis det kan kalles utfordring da) er å få båten transportert til Oslofjorden. Har søkt på nettet samt satt igang endel kanaler jeg har i transportverden for å få denne til Oslo iløpet av oktober. Båten er så stor (27 fot) at den må på semihenger og muligens med følgebil (305 cm bred). Vekten er ikke noe problem her. Noen som har en oppdatert kunnskap om gode transportører som kan ta på seg denne jobben for noen vettuge båtkroner? ALternativet liker jeg ikke å tenke på men sjøveien rundt vet jeg kommer til å bli foreslått. Jeg er nok ikke så tøff i trynet at jeg tør si: "dette er bare blåbær, en kosetur med et par kanner kaffe" osv. Min stooore bekymring for å gå sjøveien er nettopp kysten utenfor Stavanger rundt Lista landet, spesielt nå på høsten. Kortere dagslys og ustabilt vær... Båten har jo heller ikke den mest imponerende marsjfarten (9,5 - 10 knop). Avstanden fra meg til Oslo på sjøveien er vel ca 300 nautiske mil hvis jeg ikke har bommet på kalkuleringen min. Har lekt litt med tanken på å få den bilkjørt til Mandals området og gå sjøveien derfra men tror liksom ikke den store besparelsen ligger i en slik løsning... Er det derfor noen som har gode løsninger til meg? Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 hei, abbonerer på denne tråden selv da jeg også trolig ender med å sende båt nøyaktig samme ruten, min er dog 249 bred og slipper følgebil, 305 da må du ha det uten tvil. jeg har fått prisantydninger på 15-25k sånn raskt over telefonen. jeg tør ikke kjøre sjøveien på høsten i båt jeg ikke har noe inngående kjennskap til motorene, eller vet er 100% lengden på 27 fot på din båt skulle egentlig tilsi at den fint kan gå bakpå en lastebil, 27 fot er ikke spesielt langt, er bredden som er evnt problem. Sitér dette innlegget Link to post
Speedy Svart 21.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 Helt enig at følgebil behøves. På planet på en lastebil er også utelukket pga tunneller og andre begrensninger på veien over til østlandet. Min båt har høyde på ca 4,35 over bakken på 4 akslet lastebil når den står i en båtbrønn. Det forsvinner da muligheten for en slik transport. Vet at Kent Kran på østlandet driver med transport fra øst til vest og har snakket med han. Han kan ta min som returlast etterhvert. Noe for deg også andersb? ca 10K Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 Alternativet er, om du ikke ønsker selv å ta turen, leie firma til å gjøre dette. Jeg har selv gått strekningen som omtales, og hentet senest en 33 fot for et par uker siden. Ta da også i betraktning dieselomkostninger med videre. Man betaler også reise for deliverymannskap hjem/hentested-leveringsted/hjem. Men i dette tilfelle med din båt, vil jeg absolutt tro skipsfrakt er det rimeligste alternativ. Har du undersøkt dette? Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 (redigert) Ta kontakt med en befrakter som har ei semitralle beregnet på båttransport. Ta ned masta, og oppgi bredden til 299 cm. Da slipper du følgebil. Ingen sjekker de ekstra 6 cm. Da bør du få frakten for 10 - 12 tusen. Redigert 21.September.2010 av Puffen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 Dekkslast hos Norlines? Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Kaftein ØL Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 Hør med Johnsen transport! De drev mye med båttranspor til Bergen før, men jeg tror de kjører endel enda, så de ian sikkert ta båten din som returlast. De har ordentlige biler og gjør en skikkelig jobb! Sitér dette innlegget Link to post
Speedy Svart 21.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 (redigert) Hør med Johnsen transport! Godt forslag. Har du tlf.nr. Finnes bare 8 Johnsen Transport i Norge Dekkslast hos Norlines? De er beryktet for ikke vennlige priser. Skulle tro de satset på å kjøpe nye båter for den prisen jeg må gi Ta kontakt med en befrakter som har ei semitralle beregnet på båttransport. Ta ned masta, og oppgi bredden til 299 cm. Da slipper du følgebil. Ingen sjekker de ekstra 6 cm. Ærlighet varer alltid lengst. Hvem får smellen hvis transportør blir stoppet med for bred last? Alternativet er, om du ikke ønsker selv å ta turen, leie firma til å gjøre dette. Jeg har selv gått strekningen som omtales, og hentet senest en 33 fot for et par uker siden. Ta da også i betraktning dieselomkostninger med videre. Man betaler også reise for deliverymannskap hjem/hentested-leveringsted/hjem. Dette kan nok bli en løsning som fort blir dyr for en båt i min prisklasse. Fly t/r =3000,- Diesel =5000,- +++ Redigert 21.September.2010 av Speedy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 Hvem får smellen hvis transportør blir stoppet med for bred last? Sjåføren! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Puffen Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 Det er nok ikke pent gjort å lure sjæføren. Jeg er enig i det. Jeg hadde vel satset på ærlighet når alt kommer til alt, men jeg hadde iallefall tatt en prat med transportfirmaet om vi kunne ta en sjans på en såpass marginal overskridelse, forutsatt at jeg som båteier ville betale en evt. bot. Sjansen for at dette skal bli en sak er rimelig liten. En annen mulighet er jo at du kanskje kan få kjøre følgebil med din egen bil. Tillegg for følgebil Bergen - Oslo er nok 6 - 7 tusen. Sitér dette innlegget Link to post
Mamma Mia Svart 24.September.2010 Link til dette innlegget Svart 24.September.2010 Jeg vet at det finnes noen transportselskaper som har en tralle som er beregnet på transport av store maskiner, tanks m.m. da blir høyden lavere og tunneller kan benyttes Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Ørnen Svart 24.September.2010 Link til dette innlegget Svart 24.September.2010 (redigert) Har nevnt det før i en annen post, disse gutta er proffe og har meget gode referanser, de er ikke billigst, men vet absolutt hva de holder på med. Eriksen båttransport Drøbak klikk på bildene for å se større utgaver Redigert 24.September.2010 av MS Ørnen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.