riikar Startet 21.September.2010 Del på Facebook Startet 21.September.2010 Skal ha båten i opplag i Sarpsborg i vinter, og skal kjøre den ned fra Oslo til helgen. Hele området fra Oslofjorden inn til Fredrikstad og videre opp Glomma er ukjent farvann for meg...Tips og advarsler blir tatt vel imot! Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 21.September.2010 Del på Facebook Svart 21.September.2010 Ett lite med engang. Vet ikke hva slags båt du har, og hvor høy den er men gangbrua er stengt i Fredrikstad, så IKKE gå inn vesterlva (Strømtangen) om båten din er for høy - fri seilingshøyde skal stå oppgitt i kartene. Foreslår at du gå inn ved "leira", ned til Puttesundet, og gjennomm Kjøkøysundet, da er du rett inn Østerelva, og den er gått merket hele veien. Gå strekkningen i dagslys om du er veldig ukjent, og ha selvsagt kart med, planlegg på forhånd - kurser, avstander, etc. Fin tur, lykke til. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Marida Svart 21.September.2010 Del på Facebook Svart 21.September.2010 En Glastron GT 205 går nok under brua Sitér dette innlegget Link to post
riikar Svart 21.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.September.2010 Er nok blitt en Scand Tropic 27 fot nå :-) Sitér dette innlegget Link to post
Stevens Svart 21.September.2010 Del på Facebook Svart 21.September.2010 (redigert) Straka vägen, det. Bruk kartet. Følg fjorden sydover og hold deg gjerne innenfor øyene nedover (Jeløy, Revlingen, Eldøya, Sletter, Rauer). Deretter kan du velge om du vil gå innenfor eller utenfor Risholmen / Hankø / Lyngholmen / Flatskjæra på vei til Strømtangen. Regn med litt kvapsete sjø utenfor Kurefjorden/Krokstadfjorden og rundt Strømtangen hvis det er litt vind. Ved Strømtangen, kryss rett over Lera til Tenneskjær & Kjøkøysund. Etter Kjøkøysund følger du Glomma nordover mot Sarpsborg, hvis du nå absolutt vil dit. Alternativt tar du skarpere nordover rett etter Strømtangen og følger Vesterelven gjennom Fredrikstad sentrum til du treffer hovedløpet til Glomma ved Isegran / Gamlebyen, og fortsetter opp Glomma derfra. Hold deg på riktig side av stakene innover leia uansett hvor du går. Vær obs på at det til tider kan flyte endel rekved og greier i elva, spesielt dersom det har regnet mye og vært høy vannstand lenger opp. Ikke noe problem å passere gangbroen i Fredrikstad medmindre du har mast. Uansett, denne turen tar ikke mange timene, det er bare ca. 60 nautiske mil i alt. Redigert 21.September.2010 av Stevens (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 21.September.2010 Del på Facebook Svart 21.September.2010 det er jo litt vesentlig hvor i Sarpsborg opplaget skal være, da! Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
riikar Svart 21.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.September.2010 Norsk Bil- og Båtimport AS Alvimveien 64, 1722 Sarpsborg Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 21.September.2010 Del på Facebook Svart 21.September.2010 Ja, da er det oppover elva, ingen tvil om det den ruta som andre har beskrevet, og videre under Fredrikstadbrua mot strømmen til du kommer til Alvim. Det står sikkert på sjøkartet (havnekart Frstad-Sarpsborg) Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Cruiseliner Svart 21.September.2010 Del på Facebook Svart 21.September.2010 Får håpe dette er syd for sarpefossen da Kan også nevne at Vesterelva kan være litt røff fra Strømtangen og innover ved sønnavind og møter elva som kommer nordfra, spesielt der det tetter seg til etter Kråkerøyholmene mot Gressvik. Noen spesiell grunn for at du frakter båten fra Oslo for vinteropplag i Sarpsborg egentlig? Sitér dette innlegget Link to post
riikar Svart 21.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.September.2010 Årsaken er pris. Betaler ca. halve Osloprisen for innendørs lagring inkl. full service på motor/drev. Sitér dette innlegget Link to post
Cruiseliner Svart 21.September.2010 Del på Facebook Svart 21.September.2010 Ok, men det går jo med litt drivstoff på en sånn tur. Men er båten din billig i drift ser jeg poenget. En fin tur er det i hvert fall. Er opprinnelig fra Bærum selv og har tatt den turen noen ganger. Sitér dette innlegget Link to post
riikar Svart 21.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.September.2010 Med alt jeg skal ha gjort, samt innendørs varmt-lager, sparer jeg ca. 20.000 Sitér dette innlegget Link to post
Cruiseliner Svart 21.September.2010 Del på Facebook Svart 21.September.2010 Da er det nok verdt det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.