bayliners Startet 21.September.2010 Link til dette innlegget Startet 21.September.2010 Jeg har en varmeveksler som lekker i ett av rørene, for å ordne den så må jeg tette røret. Jeg får saltvann i motoren. Jeg lurte på om jeg skulle bruke Tech-7 eller har dere noen andre tips. Jeg kan ikke lodde røret fordi da risikerer jeg at de andre rørerne løsner i varmeveksleren. TIPS HAR NOEN ANDRE GJORT DEN SAMME JOBBEN VELLYKKET Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 Vanlig måte å tette rør i en varmeeveksler er å benytte koniske messingplugger som slåes inn på inn/utløp av røret som lekker. Noen med dreiebenk kan tilvirke slike i løpet av kort tid. F.eks. en yrkeskole eller mekanisk verksted i nærheten? Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
adeneo Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 Det er vanlig å lodde eller sveise, eller å presse inn en foring e.l. Du skriver ingenting om hva slags varmeveksler det er, hvor lekkasjen er osv. Langsgående sprekker i røret kan tettes med å lodde på en bit utvendig, eller dersom varmeveksleren er i Nibral kan den TIG sveises med AC. Det skal noe til før de andre rørene løsner dersom du gjør det riktig, prøv å finn ett radiatorverksted e.l. i nærheten av der du bor som kan hjelpe deg. Som en nødløsning kan kanskje radiatortett brukes. Kjøpes på bensinstasjon. Sitér dette innlegget Link to post
bayliners Svart 21.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 for meg ser det ut som hele veksleren er i kobber, hva rørene er laget av vet ikke jeg. Det går ikke anntil å tekke ut rørene i beholderen,jeg brukte zalo og blåste i den delen som kjølevæsken er og jeg så ett rør som boblet,på den måten fant jeg ut hvilket rør som var lekk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.