Anders Olsen Startet 21.September.2010 Link til dette innlegget Startet 21.September.2010 Noen som vet hva forskjellen er på 2-takts oljer om er beregnet til motorsykler/snøscootere og utenbordsmotorer? Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 En utenbordmotor går vel med lavere temperatur pga tilgangen til kaldt vann. Mens en scooter\mc er enten luftkjølt eller har kjølevannsystem og høyere temperatur... Sitér dette innlegget Link to post
Anders Olsen Svart 21.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 Okay, så det er muligens bedre kvalitet på 2-takt sykkel oljer? Eller er det bare at den som er beregnet til utenbords smører bedre ved lavere temperatur? Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 Er ikkje sikker på hvilken vei du evnt kan bytte på oljene. Men var eg i nøden ville eg kansje valgt MC i båten ja... Sikkert mange andre som kan svare bedre enn meg her. Men kjøpr heller utenbords til båten, og MC olje til MC\skooter du Sitér dette innlegget Link to post
Anders Olsen Svart 21.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 Var 2t sykkel olje på påhengs jeg tenkte på.. Det virker som det er mer vanlig med full-syntetisk olje på sykler enn utenbords. Tenkte mest på å få meg en olje som var røyk og lukt svak og da tenkte jeg at full-syntetisk som motorsykler ol. bruker gjerne kunne være aktuelt. Sitér dette innlegget Link to post
Double Weber Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 Tcw-3 olje, 2 takts utenbords olje, kommer vel i helsyntetisk også. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Double Weber Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 bl.a DENNE er helsyntetisk. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
index Svart 22.September.2010 Link til dette innlegget Svart 22.September.2010 Motorsykkelolje i påhengsmotor skal visstnok gi mer sot og koks i motoren på grunn av den lavere driftstemperaturen. Og det kan jo gi deg mange artige problemer. Så hvorfor ikke bruke den rette oljen? Det er en grunn til at det selges to forskjellige typer totaktsolje... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Anders Olsen Svart 22.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.September.2010 Takker for alle svar.. ble litt klokere nå :) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 22.September.2010 Link til dette innlegget Svart 22.September.2010 2-takts oljer er tilsatt betydelige mengder med rusthindrende midler fordi en påhengs i sjøvann puster inn luft som inneholder salter fra sjøvannet.. Når motoren stoppes er alt varmt og da er miljøet mer korrosivt enn ved normaltemperatur. Da er det godt å vite at man får litt bistand fra tilsetningene.... Valget er ditt. Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 22.September.2010 Link til dette innlegget Svart 22.September.2010 2-takts oljer er tilsatt betydelige mengder med rusthindrende midler fordi en påhengs i sjøvann puster inn luft som inneholder salter fra sjøvannet.. Hva med 4-takterne da....er denne oljen også spesiell mht rusthindrende ting? Bare nyskjerrig, ser at spec på bil og båt ikke er så ulik der da. Sitér dette innlegget Link to post
solbris Svart 22.September.2010 Link til dette innlegget Svart 22.September.2010 Trolig er oljene like,men båtfolk liker å betale mer og det vet oljeselskapene Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.