Jump to content

Hva er forskjellen på 2-t olje for motorsykler og utenbordsmotorer

Anders Olsen

Recommended Posts

Var 2t sykkel olje på påhengs jeg tenkte på.. Det virker som det er mer vanlig med full-syntetisk olje på sykler enn utenbords. Tenkte mest på å få meg en olje som var røyk og lukt svak og da tenkte jeg at full-syntetisk som motorsykler ol. bruker gjerne kunne være aktuelt.

Motorsykkelolje i påhengsmotor skal visstnok gi mer sot og koks i motoren på grunn av den lavere driftstemperaturen. Og det kan jo gi deg mange artige problemer. Så hvorfor ikke bruke den rette oljen? Det er en grunn til at det selges to forskjellige typer totaktsolje...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

2-takts oljer er tilsatt betydelige mengder med rusthindrende midler fordi en påhengs i sjøvann puster inn luft som inneholder salter fra sjøvannet.. Når motoren stoppes er alt varmt og da er miljøet mer korrosivt enn ved normaltemperatur. Da er det godt å vite at man får litt bistand fra tilsetningene....

Valget er ditt.

2-takts oljer er tilsatt betydelige mengder med rusthindrende midler fordi en påhengs i sjøvann puster inn luft som inneholder salter fra sjøvannet..

Hva med 4-takterne da....er denne oljen også spesiell mht rusthindrende ting?

Bare nyskjerrig, ser at spec på bil og båt ikke er så ulik der da.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...