Jump to content

Hvordan får man luftepumpen for diesel til å suge KAD300?

2xDiesel

Recommended Posts

det var selve filteret du skiftet, ikke vannutskillerfilter? ved bytte av vannutskillerfilter er det grei skuring å fylle dette opp med diesel direkte i stedet for å pumpe frem dieselen. Det står sågar på bruksanvisningen.

Nå er vel ordinært dieselfilter også montert på en slik måte, åpningen opp, at det lar seg fylle direkte før montering. Blir ihverfall mindre pumping da..

Dersom kammen som driver matepumpen står på topp får du ikke nok bevegelse på pumpen. Kjør starteren et øyeblikk slik at kammen skifter stilling, så vil pumpa virke igjen.

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

dette opplevde jeg og på min tidl. kad 32.

hadde gått tom for diesel.fyllte opp tanken og begynte og pumpe,men til ingen nytte.turnet motoren uendelig mange ganger,men ikke pokker.

endte med at jeg måtte løsne litt på dyserørene,"chine" motoren på starteren for og få vekk luft,trekke til dyserørene,og starte opp..

mvh.beuty of aqua

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

endte med at jeg måtte løsne litt på dyserørene,"chine" motoren på starteren for og få vekk luft,trekke til dyserørene,og starte opp.

Dette sliter litt på motoren, men er løsningen på å få i gang det meste i ett nødstilfelle. Har gjort dette på alt fra små snekkemotorer til motorer i anleggsmaskiner på over 90 tonn, og det fungerer alltid, dersom problemet er å få frem diesel vel og merke.

Redigert av adeneo (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...