2xDiesel Startet 21.September.2010 Link til dette innlegget Startet 21.September.2010 Skiftet dieselfilter i dag og uansett hvor lenge jeg pumpet etter filterskift kom der ikke en dråpe, og filteret var like tørt. Noen tips for å få dette til å virke? Det løste seg ved å sette en vakumpumpe 10 sek. på luftenippelen, men hadde vært praktisk å få det til med håndpumpen på motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 det var selve filteret du skiftet, ikke vannutskillerfilter? ved bytte av vannutskillerfilter er det grei skuring å fylle dette opp med diesel direkte i stedet for å pumpe frem dieselen. Det står sågar på bruksanvisningen. Nå er vel ordinært dieselfilter også montert på en slik måte, åpningen opp, at det lar seg fylle direkte før montering. Blir ihverfall mindre pumping da.. Sitér dette innlegget Link to post
2xDiesel Svart 21.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 Skiftet både filteret som sitter på skroget og det som sitter på motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 altså både vannutskiller og ordinært filter. Har ikke noe anna råd enn at du kunne ha fylt diesel direkte oppi. Men sikkert andre som vet mere enn meg om dette. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 22.September.2010 Link til dette innlegget Svart 22.September.2010 Dersom kammen som driver matepumpen står på topp får du ikke nok bevegelse på pumpen. Kjør starteren et øyeblikk slik at kammen skifter stilling, så vil pumpa virke igjen. Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Filip Svart 22.September.2010 Link til dette innlegget Svart 22.September.2010 Jeg bruker vakuum pompen som er beregnet for skifte motorolje,på min volvo 2020 passer den inn på slangen etter finfilter. Da er joben gjort på 2 minuter og ikke noe søl :-) Sitér dette innlegget Link to post
2xDiesel Svart 22.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.September.2010 Det gjorde jeg også, og det satt som ett skudd det. Bare litt merkelig at jeg ikke fikk det til på noen av motorene med den manuelle pumpen prøvde også et lite tørn på starteren for at den kam-greien ikke skulle stå i veien men det hjalp ingenting. Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 22.September.2010 Link til dette innlegget Svart 22.September.2010 dette opplevde jeg og på min tidl. kad 32. hadde gått tom for diesel.fyllte opp tanken og begynte og pumpe,men til ingen nytte.turnet motoren uendelig mange ganger,men ikke pokker. endte med at jeg måtte løsne litt på dyserørene,"chine" motoren på starteren for og få vekk luft,trekke til dyserørene,og starte opp.. Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
adeneo Svart 22.September.2010 Link til dette innlegget Svart 22.September.2010 (redigert) endte med at jeg måtte løsne litt på dyserørene,"chine" motoren på starteren for og få vekk luft,trekke til dyserørene,og starte opp. Dette sliter litt på motoren, men er løsningen på å få i gang det meste i ett nødstilfelle. Har gjort dette på alt fra små snekkemotorer til motorer i anleggsmaskiner på over 90 tonn, og det fungerer alltid, dersom problemet er å få frem diesel vel og merke. Redigert 22.September.2010 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.