Jump to content

Hvor kan jeg få kjøpt seilstøvler nå?! Krise..

Wannskrækk

Recommended Posts

Jeg trenger nye seilstøvler, og det fort. Jeg skal på tur neste uke..

Det viser seg at det er importert svært få seilstøvler til Norge i år, og etter utrolig mange telefoner til diverse butikker og importører, har jeg kun klart å finne et par Helly Welly i min størrelse (44). Dette er sannsynligvis utmerkede støvler, men jeg kunne kanskje tenkt meg enten noe mer tradisjonelt, i skinn, eller evt ekstrem-modellen til Musto. Er forsåvidt åpen for et par lite brukte støvler og, som en nødløsning. Kanskje noen har gjort et feilkjøp? Jeg bor i Akershus.

Har jo hatt lyst på skikkelige støvler selv, men det har som regel gått over når eg har sjekka prisene :confused:

Finnst det noe som fungerer bra uten at det koster venstre armen?

De må selvfølgelig fungere. Være tette og ikke bli så veldig fuktige innvendig pga.(ja du veit)

Har jo skikkelige Henry loyd gore-tex seilklær så hadde jo vært fint med noe varmt på føttene til vinteren. Eg bruker

ikke å legge stillt før nærmere juletider.

Jeg tror hverken Muck eller Cherrox har en såle som sitter godt på vått dekk. I tillegg er de tette/puster ikke, og da blir det j.... kaldt etterhvert. Noe av poenget er jo at man har perioder der man jobber endel, og perioder der man sitter mest stille. Støvlene (og klærne) må fungere best mulig i forhold til dette.

Musto HPX var en av de jeg lette aktivt etter, men den var utsolgt der jeg forsøkte. Foten min er ikke smal, og dermed utelukker det nett-handel; jeg må prøve. Regner med at jeg går for Helly Hansen, og så får det evt. bli noe annet neste gang. Takk for svar, uansett!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...