Wannskrækk Startet 22.September.2010 Link til dette innlegget Startet 22.September.2010 Jeg trenger nye seilstøvler, og det fort. Jeg skal på tur neste uke.. Det viser seg at det er importert svært få seilstøvler til Norge i år, og etter utrolig mange telefoner til diverse butikker og importører, har jeg kun klart å finne et par Helly Welly i min størrelse (44). Dette er sannsynligvis utmerkede støvler, men jeg kunne kanskje tenkt meg enten noe mer tradisjonelt, i skinn, eller evt ekstrem-modellen til Musto. Er forsåvidt åpen for et par lite brukte støvler og, som en nødløsning. Kanskje noen har gjort et feilkjøp? Jeg bor i Akershus. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 22.September.2010 Link til dette innlegget Svart 22.September.2010 Støvler for havet Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 22.September.2010 Link til dette innlegget Svart 22.September.2010 Hør med Seatronic i Moss eller Norsk Flaggfabrikk. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Rolf Svart 22.September.2010 Link til dette innlegget Svart 22.September.2010 Hørt med Seatronic? Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Wannskrækk Svart 22.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.September.2010 Takker for innspill! Både Seatronic og Flaggfabrikken er mer eller mindre utsolgt, desverre. Samme gjelder Swang og et par til. Har til og med ringt et par butikker i Strømstad. Mulig jeg kan få noe på postordre, men det hadde vært kjekt å prøve de og da..Adeneos forslag så skikkelig bra ut, men størrelse 21 blir litt snaut. Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 22.September.2010 Link til dette innlegget Svart 22.September.2010 Har jo hatt lyst på skikkelige støvler selv, men det har som regel gått over når eg har sjekka prisene Finnst det noe som fungerer bra uten at det koster venstre armen? De må selvfølgelig fungere. Være tette og ikke bli så veldig fuktige innvendig pga.(ja du veit) Har jo skikkelige Henry loyd gore-tex seilklær så hadde jo vært fint med noe varmt på føttene til vinteren. Eg bruker ikke å legge stillt før nærmere juletider. Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 22.September.2010 Link til dette innlegget Svart 22.September.2010 Har slike jeg.De er vanntette,foret og varm.Ett allsidig skotøy som selges i de fleste sportsbutikker http://www.motornorge.no/bekledning/snoscootersko-og-vintersko/snoscootersko-powerboot.html Sitér dette innlegget Link to post
Fiskmåsen Svart 22.September.2010 Link til dette innlegget Svart 22.September.2010 Finnst det noe som fungerer bra uten at det koster venstre armen? Kjøp vanlige Cherrox- støvler. De finns i voksen størrelse. Godt foret er de, og varme. Billige så du kan kjøpe nye hvert år!! Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 22.September.2010 Link til dette innlegget Svart 22.September.2010 Hvordan er friksjonen på disse på ett vått seilbåtdekk i 45 grader vinkel?????? (eller normalt sett 0-15 grader er vel mer normalen) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørkski Svart 22.September.2010 Link til dette innlegget Svart 22.September.2010 Fruen kjøpte Musto HPX (ekstrem utgaven) til meg i London siste helg. Jeg har fått brukt dem 3-4 gang. Meget bra støvle, men passer nok best for folk som har smal fot (heldigvis har jeg det). Det kan være verd og tenke på hvis du bestiller støvlene på nettet.. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 22.September.2010 Link til dette innlegget Svart 22.September.2010 Sjekk Helly Hansen W Equipe på XXL og G-sport. Sjekk også Muck Boots på G-sport. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Avsluttet_1 Svart 22.September.2010 Link til dette innlegget Svart 22.September.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Wannskrækk Svart 23.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2010 Jeg tror hverken Muck eller Cherrox har en såle som sitter godt på vått dekk. I tillegg er de tette/puster ikke, og da blir det j.... kaldt etterhvert. Noe av poenget er jo at man har perioder der man jobber endel, og perioder der man sitter mest stille. Støvlene (og klærne) må fungere best mulig i forhold til dette. Musto HPX var en av de jeg lette aktivt etter, men den var utsolgt der jeg forsøkte. Foten min er ikke smal, og dermed utelukker det nett-handel; jeg må prøve. Regner med at jeg går for Helly Hansen, og så får det evt. bli noe annet neste gang. Takk for svar, uansett! Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 23.September.2010 Link til dette innlegget Svart 23.September.2010 IM sendt. Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Wannskrækk Svart 24.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2010 Det bleHelly Welly. De skal være varme, de kan brettes og sålen skal være særlig god (grep). Så da er jeg klar for Skagen i neste uke Takk for tips, alle sammen. Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 27.September.2010 Link til dette innlegget Svart 27.September.2010 Fint om du skriver litt om erfaringen etterpå da. God tur. Skal til Skagen om en uke eller to, men det blir med fly desverre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.