Jump to content

Høsten, den nye sommern?

strawberry

Recommended Posts

Hei!

Som noen muligens har fått med seg, så er jeg en person som stadig liker å utvide sesongen! Så langt i høst, og i mesteparten av fjorårets høst, så har vi/jeg hatt noen sinnsykt flotte båtturer! Stille vær, høy himmel, vakre stjerneklare netter, kan være stikkordet her!

Med varme ombord, og gode venner, har opplevelsen av båtlivet fått nye meninger og verdier!

Sensommerfinvær har vekslet mellom "spennede" skyer og drivende tåkedotter,piskende byger, blikkstille netter og crispy nyvaskede morninger!

Tja, båtlivet er mangefassettert, og rikt!

Noen av oss er heldige, for vi er nært innpå alene utpå!

Mvh. Strawberry som også liker "tropenetter", - men i stadig utvikling....

Redigert av strawberry (see edit history)

Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten!

• 1 måned senere...

Senest sist helg! Var grensesprengende vakkert! Sprakende stjerneskudd i ett sett! En "lyskaster" av en måne! Blikkstille og nært innpå helt alene i det som er det travleste farvannet sommerstid i Indre Oslofjord, Vestfjorden! Middagsbukta og Borøya var bare min/vår! Vakkert, og annerledes! Listet oss hjem i issørpa søndag kveld, rike på inntrykk! - og enda er´e ikke slutt! (Håper jeg!)

Mvh. Strawberry

Jeg var ute på fjorden rundt øyene Gressholmen, Hovedøya og Langøyene igår. Ikke en krusning på vannet og ikke en båt å se. En magisk stemning både i vann og på land. Jeg gikk en tur på Gressholmen og hilste faktisk på en nesten tam rev! Og solen varmet --herlig tid i båt.

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Er helt enig med trådstarter! Har brukt båten ganske mye i hele sommer, men i slutten av september og oktober har det ikke blitt så mye som det pleier, men nå er vi i gang igjen, og ser frem til mange trivelige turer fremover og julebord ombord i desember :cheers: Deilig å ha fjorden for seg selv, og ikke minst det utrolig flotte lyset som er på denne årstiden. Fullmånenen og stjernene har vært utrolig flotte på østlandet de siste ukene. Ser frem til Skagentur om noen uker også... :drink: !

• 2 uker senere...

Hola!

Beskrivelsen til roeren er til å få "ståpels" av! Slike opplevelser knytter "jaffal" meg nærmere til de som har gått før oss!

Gleden over, og undringen i forhold til, den naturen som omgir oss er løsrevet fra tid, men bundet i rom!

Den verden vi lever i, er bundet i rom, og det må ta ansvar for!

Du trenger ikke være politisk korrekt for å skjønne det?

Eller hva?

Mvh. Strawberry

Gleden over, og undringen i forhold til, den naturen som omgir oss er løsrevet fra tid, men bundet i rom!

Du verden; her var det mye lyriske og filosofiske perler. For øvrig er jeg helt enig.

I forhold til tema for tråden så er min opplevelse mer og mer at vi går rett fra sommer til vinter. Nydelig høstvær og 13-14 grader sist uke. Nå minus 6, 20 cm snø og full vinter.

Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet.

Jeg syntes forøvrig at det mest kun er trengsel om plass i uthavner i juli måned. Utrolig hvor lite båter som var ute i juni i år - og i august. Ikke et nytt fenomen, men kanskje ekstra merkbart i år(?)

Nå er sesongen for lengst over for min del. Den ble avsluttet i midten av september, men jeg brukte båten jevnlig frem til det Ute er det kuldegrader og vi har fått den første snøen. Jeg for min del forbinder ikke båtlivet med den slags.... :wink:

Men for all del... vi er forskjellige.

Hei!

Som noen muligens har fått med seg, så er jeg en person som stadig liker å utvide sesongen! Så langt i høst, og i mesteparten av fjorårets høst, så har vi/jeg hatt noen sinnsykt flotte båtturer! Stille vær..........

Noen av oss er heldige, for vi er nært innpå alene utpå!

...............

Jo takk, det er ikke verst på fjorden en november-ettermiddag:

tur_paa_fjorden_15.11.2010_025__1.jpg

tur_paa_fjorden_15.11.2010_025__2.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...