Jump to content

Båtfrakt Tromsø- Tønsberg

Marna

Recommended Posts

Kan ikke hjelpe deg med tall, Marna.

Tromsø - Tønsberg, det er jo litt avstand å snakke om....... :smiley:  ...så lastebil er vel ut - det blir for dyrt. Da har du sjøveien igjen, og der er det slikt - har jeg forstått - at de "store" er heller ikke billig. Tror at det som vil lønner seg er å finne mindre kystrute-båter som er fleksibelt nok til å ta seg av dette.

Nå skriver du ikke noe om hva slags båt - motor / seil / plast / tre ??? - har sikkert noe å si, det også. Og så var det å kunne "levere" båten i krybbe i Trømsø havn. De fleste fraktebåter har plass på dekk, men har ikke krybbe å sette båten i.

Hvorfor ikke begynne i "din ende"? Tønsberg har sikkert anløp av et antall mindre båter, som går langsmed kysten. kanskje en telefon til havnekontoret der vil hjelpe? Spør om båter som kommer innom og som har Tromsø som utgangspunkt eller mål?

Lykke til, Marna. Får selv en 25' tresjark levert Arendal på fredag, førstkommende. Den kommer bakpå en lastebil fra Sogndalstrand, mellom Flekkefjord og Egersund. Fikk en pris på 5.000,- for den turen der.

En annen ville ha 3.500,- fra Sogndalsstrand til Mandal, så det er mye forskjellig.......

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Takker for tanker Walter_S.

Det jeg selv hadde i tankene var en mulig retur med bil. Et lite håp om at noen har kanskje kjente noen som..... osb :-)

Et annet alternativ, er selvsagt å hente den selv, med bil og tilhenger. En he.....tes tur, men dog kanskje det rimeligste alternativ.

Ditt råd om å undersøke med fraktebåter som anløper Tønsberg, skal sjekkes ut. Noen råd om hvor jeg begynner? havnekontoret?

mvh

M.

Marna

Jeg kjøpte en 21 fots båt fra Nesna i Nordland for noen år siden, og fikk sendt den til Haugesund med NorCargo. Det fungerte aldeles utmerket.  For et par uker siden fikk jeg fraktet en 115 hk utenbordsmotor fra Bergen til Stavanger - det også uten problemer.

Pris? Ca. 6-7000 kr. for båt fra Nesna til Haugesund. Ca. 1700 for motor fra Bergen til Stavanger.

:wink:

Fra Tromsø?  :flag:    Tror det kan bli en stund å vente!  :sad:

Vet da at det ikke går tog derfra.  :cryin: Men har en kamerat sendte en Viking 28 med toget til Bodø. Billigste alternativet ble det for han selv om det måtte omlasting til et par steder pga lave bruer. Et sted(minst) måtte ledninger over veien fjernes og lufta tappes ut av hjulene på svanehengeren for å komme under. Det gikk med millimeter presisjon etter bildene hans å dømme. Men hvor mye det kostet vet jeg ikke.

Fra Bodø til Tromsø gikk båten på lastebil som trengte returlast. Skader jo ikke å høre hva NSB kan tilby. Etter togkaoset i Oslo i dag å dømme er det kanskje ikke så mye,men en vet jo aldri.

Vet da at det ikke går tog derfra.  :cryin:

Regnet med det, kunne bare ikke dy meg.  :smash:  

Etter togkaoset i Oslo i dag å dømme er det kanskje ikke så mye,men en vet jo aldri.

Hmmm... Var heldig i dag skjønner jeg. Pendler vanligvis med NSB, men i dag ble det en fin tur med Bastø-ferga i høstsol i steden. Kommer jo alltid frem med NSB, selv om rutetidene til tider  er sterkt veiledende.   :confused:

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

• 3 uker senere...

Hei

Er det noen som vet hva det koster å frakte en 24' billigst mulig fra Tromsø til Tønsberg?

Hvordan dette foregår, er ikke vesentlig.

mvh

M

Marna!

Har du fått tak i noen adresser? Skal sende en 30 foter fra Sandefjord til Fitjar og syns Nor- Cargo blir dyr. Dette er prisene etter hva jeg kan forstå av deres tabeller.

Larvik - Haugesund

29-30 fot                                           Nok 11900,-

tillegg last fra/til sjø                          Nok     700,-

Tillegg last Bredere enn 3m 30%      Nok   3570,-

24% mva                                          Nok   3880,-

Totalt                                                  Nok 20050,-

Nå er det ikke jeg som skal betale dette. Men vil jo forsøke å få det så rimligt som mulig for kjøper.

De norcem båtene hørtes intresante ut , men hva heter båtene???

Mariell.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Fikk fraktet min fjord nordover fra Bergen i sommer, med ett firma i Trondheim.

Kunsten for å få en billig frakt, er å unngå omlasting av godset. Så hente den ved nærmeste havn/omlasting.

Har man mulighet, så bør man  unngå att fraktebåten legger til kai, så slipper man utrulige avgifter.

Prisen jeg her referer til er uten omlasting. Larvik til Haugesund på en kjøl avgang lørdager.

En ting jeg glemte var at hos Nor Cargo må du selv ordne med krybbe.

Når jeg fraktet Mariell  fra Kristiansund til Kristiansand så møtte jeg en fraktebåt  rett på utsiden av havna i Kristiansund. Det samme var i Kristiansand, ble sjøsatt på reia. Dette for å slippe havnavgifter. Betalte da 6000,-

Dette rederiet eksisterer  dessverre ikke mer. Samt at det er vel ikke så mange båter som går i fast fart mellom Vetfold og Rogaland/hordaland.

Jeg for sette meg ned med skipslista og se om jeg finner noe.

Alternativet er å seile opp selv. Men så er det "tidklemma" da. Tror ikke jeg har tid før på nyåret.  Forsto at kjøper ikke hadde lyst på å kjøre rundt jæren med en  for han en ukjent båt.

Å la en tredje person som hverken jeg eller kjøper kjenner ta seilasen syns jeg ikke noe om.

Mariell

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Hei......jeg fraktet min Windy 22HC fra Larvik til Tromsø i sommer....betalte kr. 12.000.-

Det kan nok bli billigere hvis du finner et fartøy som kan ta den som returlast, men tror det blir vanskelig så langt nordover ( jeg prøvde men fant ingen.......)

Nord Cargo er forsåvidt ekspeditte og har erfaring med lystbåt, men vær obs på at de forlanger forskuddsvis betaling av privatkunder :rolleyes:

NB!  - De krever at du stiller med en skikkelig båtkrybbe ( hatt endel velt som de måtte dekke)

Anyway....båten kom til avtalt tid og skadefri.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...