Marna Startet 22.September.2004 Link til dette innlegget Startet 22.September.2004 Hei Er det noen som vet hva det koster å frakte en 24' billigst mulig fra Tromsø til Tønsberg? Hvordan dette foregår, er ikke vesentlig. mvh M Sitér dette innlegget Marna Link to post
Walter_S Svart 22.September.2004 Link til dette innlegget Svart 22.September.2004 Kan ikke hjelpe deg med tall, Marna. Tromsø - Tønsberg, det er jo litt avstand å snakke om....... ...så lastebil er vel ut - det blir for dyrt. Da har du sjøveien igjen, og der er det slikt - har jeg forstått - at de "store" er heller ikke billig. Tror at det som vil lønner seg er å finne mindre kystrute-båter som er fleksibelt nok til å ta seg av dette. Nå skriver du ikke noe om hva slags båt - motor / seil / plast / tre ??? - har sikkert noe å si, det også. Og så var det å kunne "levere" båten i krybbe i Trømsø havn. De fleste fraktebåter har plass på dekk, men har ikke krybbe å sette båten i. Hvorfor ikke begynne i "din ende"? Tønsberg har sikkert anløp av et antall mindre båter, som går langsmed kysten. kanskje en telefon til havnekontoret der vil hjelpe? Spør om båter som kommer innom og som har Tromsø som utgangspunkt eller mål? Lykke til, Marna. Får selv en 25' tresjark levert Arendal på fredag, førstkommende. Den kommer bakpå en lastebil fra Sogndalstrand, mellom Flekkefjord og Egersund. Fikk en pris på 5.000,- for den turen der. En annen ville ha 3.500,- fra Sogndalsstrand til Mandal, så det er mye forskjellig....... Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Marna Svart 22.September.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.September.2004 Takker for tanker Walter_S. Det jeg selv hadde i tankene var en mulig retur med bil. Et lite håp om at noen har kanskje kjente noen som..... osb :-) Et annet alternativ, er selvsagt å hente den selv, med bil og tilhenger. En he.....tes tur, men dog kanskje det rimeligste alternativ. Ditt råd om å undersøke med fraktebåter som anløper Tønsberg, skal sjekkes ut. Noen råd om hvor jeg begynner? havnekontoret? mvh M. Sitér dette innlegget Marna Link to post
Suzuki Svart 22.September.2004 Link til dette innlegget Svart 22.September.2004 kan den trailes, er det nok det billigste. Tips: landbruksbedrifter har ofte turer sørover etter maskiner osv. Find en lokal transportør for f.eks Felleskjøpet elns Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Jens_P Svart 22.September.2004 Link til dette innlegget Svart 22.September.2004 En litt sprø ide, men går det an å putte båten inn i en container? Vil det i så fall kunne konkurere på pris? Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Arnstein Svart 22.September.2004 Link til dette innlegget Svart 22.September.2004 Er kanskje ikke den billigste forsendelsesmåten, men når det diskuteres containerfrakt er det vel nærliggende å ta en sjekk her http://www.norcargo.no/# Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Solgangsbris Svart 23.September.2004 Link til dette innlegget Svart 23.September.2004 Jeg kjøpte en 21 fots båt fra Nesna i Nordland for noen år siden, og fikk sendt den til Haugesund med NorCargo. Det fungerte aldeles utmerket. For et par uker siden fikk jeg fraktet en 115 hk utenbordsmotor fra Bergen til Stavanger - det også uten problemer. Pris? Ca. 6-7000 kr. for båt fra Nesna til Haugesund. Ca. 1700 for motor fra Bergen til Stavanger. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 23.September.2004 Link til dette innlegget Svart 23.September.2004 NSB kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 23.September.2004 Link til dette innlegget Svart 23.September.2004 NSB kanskje?Fra Tromsø? Tror det kan bli en stund å vente! Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Marna Svart 23.September.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2004 Der fikk du den, Thor M Sitér dette innlegget Marna Link to post
Slagskibet Svart 23.September.2004 Link til dette innlegget Svart 23.September.2004 Fra Tromsø? Tror det kan bli en stund å vente! Vet da at det ikke går tog derfra. Men har en kamerat sendte en Viking 28 med toget til Bodø. Billigste alternativet ble det for han selv om det måtte omlasting til et par steder pga lave bruer. Et sted(minst) måtte ledninger over veien fjernes og lufta tappes ut av hjulene på svanehengeren for å komme under. Det gikk med millimeter presisjon etter bildene hans å dømme. Men hvor mye det kostet vet jeg ikke. Fra Bodø til Tromsø gikk båten på lastebil som trengte returlast. Skader jo ikke å høre hva NSB kan tilby. Etter togkaoset i Oslo i dag å dømme er det kanskje ikke så mye,men en vet jo aldri. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 23.September.2004 Link til dette innlegget Svart 23.September.2004 Der fikk du den, Thor M Du har vel aldri tatt trikken til Færder heller du? Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 23.September.2004 Link til dette innlegget Svart 23.September.2004 Vet da at det ikke går tog derfra. Regnet med det, kunne bare ikke dy meg. Etter togkaoset i Oslo i dag å dømme er det kanskje ikke så mye,men en vet jo aldri.Hmmm... Var heldig i dag skjønner jeg. Pendler vanligvis med NSB, men i dag ble det en fin tur med Bastø-ferga i høstsol i steden. Kommer jo alltid frem med NSB, selv om rutetidene til tider er sterkt veiledende. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Kjell Svart 23.September.2004 Link til dette innlegget Svart 23.September.2004 Hei Marna Kom på at det er noe som heter haiketorget. www.haiketorget.no Var innom der og sjekket nå, men man må registree seg for å lese "Info" om hver enkelt registrerte bilist. Bruk funksjonen "Vis alle bilister" så ser du at det er noen som kjører fra Tromsø til Vestfold. Kanskje noen av disse er lastebiler? Sjekk da vel!! Kjell Sitér dette innlegget Link to post
Marna Svart 23.September.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2004 Dette var et godt tips. Skal sjekke ut :-) Thor: seilte IOD ut til Færder en gang, den gikk som på skinner M Sitér dette innlegget Marna Link to post
kjetor Svart 24.September.2004 Link til dette innlegget Svart 24.September.2004 Båtfrakt: Leca / Norcem har båter som for noen år siden tok 2500 fra oslo til harstad ( frakter leca produkter langs kysten ).Ta kontakt direkte med båtene. Eller ring Lars Holm shipping i tromsø / John Berg Shipping Ca halve pris av hva nordcargo og tollpost!! Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 24.September.2004 Link til dette innlegget Svart 24.September.2004 Dette var et godt tips. Skal sjekke ut :-) Thor: seilte IOD ut til Færder en gang, den gikk som på skinner M Ja,du traff nok skinnene da ser du. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 10.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2004 Hei Er det noen som vet hva det koster å frakte en 24' billigst mulig fra Tromsø til Tønsberg? Hvordan dette foregår, er ikke vesentlig. mvh M Marna! Har du fått tak i noen adresser? Skal sende en 30 foter fra Sandefjord til Fitjar og syns Nor- Cargo blir dyr. Dette er prisene etter hva jeg kan forstå av deres tabeller. Larvik - Haugesund 29-30 fot Nok 11900,- tillegg last fra/til sjø Nok 700,- Tillegg last Bredere enn 3m 30% Nok 3570,- 24% mva Nok 3880,- Totalt Nok 20050,- Nå er det ikke jeg som skal betale dette. Men vil jo forsøke å få det så rimligt som mulig for kjøper. De norcem båtene hørtes intresante ut , men hva heter båtene??? Mariell. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Allan E Svart 10.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2004 Er det ikke mulig å finne en arbeidsledig eller en med god tid og med kraftig bil som kan ta den på en tilhenger. Med en stor boggiehenger burde dette gå bra. Sitér dette innlegget Link to post
Hardball Svart 10.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2004 Fikk fraktet min fjord nordover fra Bergen i sommer, med ett firma i Trondheim. Kunsten for å få en billig frakt, er å unngå omlasting av godset. Så hente den ved nærmeste havn/omlasting. Har man mulighet, så bør man unngå att fraktebåten legger til kai, så slipper man utrulige avgifter. Sitér dette innlegget Link to post
Marna Svart 10.Oktober.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2004 Har dessverre ikke fått tak i noen priser. jeg var interessert i en 24 som ligger i Tromsø. Selger skulle finne ut hva det ville koste å få den nedover. Etter å ha snakket med ham på telefon, hørte jeg ikke noe mer. Men han antydet et sted mellom 5 og 6000. På hvilken måte dette skulle foregå, fikk jeg ikke tak i. mvh M Sitér dette innlegget Marna Link to post
Mariell Svart 10.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2004 Fikk fraktet min fjord nordover fra Bergen i sommer, med ett firma i Trondheim. Kunsten for å få en billig frakt, er å unngå omlasting av godset. Så hente den ved nærmeste havn/omlasting. Har man mulighet, så bør man unngå att fraktebåten legger til kai, så slipper man utrulige avgifter. Prisen jeg her referer til er uten omlasting. Larvik til Haugesund på en kjøl avgang lørdager. En ting jeg glemte var at hos Nor Cargo må du selv ordne med krybbe. Når jeg fraktet Mariell fra Kristiansund til Kristiansand så møtte jeg en fraktebåt rett på utsiden av havna i Kristiansund. Det samme var i Kristiansand, ble sjøsatt på reia. Dette for å slippe havnavgifter. Betalte da 6000,- Dette rederiet eksisterer dessverre ikke mer. Samt at det er vel ikke så mange båter som går i fast fart mellom Vetfold og Rogaland/hordaland. Jeg for sette meg ned med skipslista og se om jeg finner noe. Alternativet er å seile opp selv. Men så er det "tidklemma" da. Tror ikke jeg har tid før på nyåret. Forsto at kjøper ikke hadde lyst på å kjøre rundt jæren med en for han en ukjent båt. Å la en tredje person som hverken jeg eller kjøper kjenner ta seilasen syns jeg ikke noe om. Mariell Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Hardball Svart 10.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2004 Nor Cargo er vanskelige på det punktet med krybbe. Jeg benyttet meg av noe som vi kaller "løsfraktere" de krever ikke krybbe. Båten står på kjølen, og stabiliseres av paller med bildekk som beskyttelse. Prøv disse: Ulvan rederi i Trondheim eller Jon Berg shipping i Trondheim Sitér dette innlegget Link to post
windy_22_HC Svart 15.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2004 Hei......jeg fraktet min Windy 22HC fra Larvik til Tromsø i sommer....betalte kr. 12.000.- Det kan nok bli billigere hvis du finner et fartøy som kan ta den som returlast, men tror det blir vanskelig så langt nordover ( jeg prøvde men fant ingen.......) Nord Cargo er forsåvidt ekspeditte og har erfaring med lystbåt, men vær obs på at de forlanger forskuddsvis betaling av privatkunder NB! - De krever at du stiller med en skikkelig båtkrybbe ( hatt endel velt som de måtte dekke) Anyway....båten kom til avtalt tid og skadefri. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.