68 GT Startet 23.September.2010 Link til dette innlegget Startet 23.September.2010 Har en kunde som har blitt frastjålet sin Yamaha 100 2006/7 mod. Er det noen som har erfaring fra hvordan forsikringselskaper stiller seg til kjøp av motor? Kjøper man en nyere brukt fra en privat så må man fort betale rundt 80 lapper,men jeg kan tilby selskapet en ny motor for knappe 110 ink mva,prisen for selskapet blir jo omtrent den samme pga fradrag for mva. Jeg mener kunden bør få en ny motor fremfor en brukt i og med at prisen blir den "samme",noen som er enig? Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
andersb Svart 23.September.2010 Link til dette innlegget Svart 23.September.2010 du kan ikke trekke mva på noe som til slutt skal gå til en privatperson. Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 23.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2010 Snodig,de gangene man som privatperson får utbet sum fra selskapet,er jo denne uten mva.... Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Mouche Svart 23.September.2010 Link til dette innlegget Svart 23.September.2010 Man skal vel få dekket det tapet man har lidd og det er vel kostnaden ved å erstatte den stjålne vare med en tilsvarende m.a.o. en 2006/ model - hva ellers? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
68 GT Svart 23.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2010 Ja vi får se,har mailet If nå. Mulig det lønnerseg for selskapet at jeg kjører flere hundre mil for å kjøpe en brukt privat som til syvende og sist blir dyrere enn en ny levert på døra,men slik er det vel i "fornuftens" verden.... Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
småbåtentusiasten Svart 23.September.2010 Link til dette innlegget Svart 23.September.2010 Snodig,de gangene man som privatperson får utbet sum fra selskapet,er jo denne uten mva.... Kjenner ikke igjen dette fra egne forsikringssaker, også som leverandør. Kan det være slik at mva er inkludert, men ikke spesifisert i oppgjøret? Hva synes kunden selv? Ny motor med noe avkortning ville jeg foretrukket. Vet aldri hvordan en annen påhenger er behandlet. Omfattende motortest/gjennomgang er også kostbart. Oppfatter at det er stor forskjell på hvordan folk bruker motorene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.