Jump to content

Råd om septiktank høyere plassert enn WC`n

Kire

Recommended Posts

Er i gang med motorbytte i vår Sea RAy 290 Sundancer og skal mulig også flytte septik tank til et annet rom. Tanken står idag i motor rommet, men skal mulig flyttes til tilstøtende rom. Høyden på plasseringen er den samme, men vil nå komme nærmere toalettet, slik at slange ikke vil få like langt strekk med utflating (om dere skjønner hva jeg mener) :-)

Det jeg tenker mest på er tilbakeslag fra slangen om den ikke kjøres lenge nok fra toalettet og eventuelt ved full tank. Innrøret på tanken ligger på siden helt øverst.

Burde jeg flyttet dette til toppen??

Dersom inntaket til tanken er på siden og toalettet lavere enn tanken vil eg tru du kan få et problem dersom tilbakeslagsventil i toalettet lekker. Kan nevne at eg har tanken over vannlinje med inntak fra toalett i topp av tank, da er det bare å åpne en kran og septikken renner ut uten bruk av pumpe.Eg har ca 1 meter høyde fra toalett til topp tank, men har aldri opplevd at vann som står i slangen renner tilbake i skålen.

Har tanken høyere enn WCen. TIlførselsrøret går inn i bunn av tanken, men jeg tror det går helt gjennom tanken og munner ut på toppen. Vi hadde problemer med at det rant tilbake til skålen. Dette ble det slutt på når vi monterte et Jabsco Twist'-n-Lock toalett. Jeg ville flyttet røret til toppen, siden dette begrenser den mengden som kan renne tilbake til toalettet ved en eventuel lekkasje til det som står i røret.

Bundin er bátleysur maður

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...