Jump to content

Ny bruker med "flytende restaurering".


Vidar-Alexander

Recommended Posts

Jeg kan ikke huske at BMC har hatt en 1,8. Den vanligste er BMC captain på 1,5 og etter den så kommer BMC commander på 2,2. Kunne du tatt et bilde av den?

 

.

Helt kurant motor, som index også skriver.

Jeg hadde en maken motor i en Hanto 24 for mange år siden. Den var oppgitt til 36hk i registreringskortet. Ikke uten grunn. :giggle: Det var den tiden en måtte betale ekstra avgift på motorer over 38hk. I manualen var den oppgitt til 52 hk, men det var nok litt i overkant. Rundt 45-46 hk er helt sikkert riktig.

Motoren har en tendens til å ryke litt ved oppstart, men gir seg når den blir varm. Pleier å gå som en klokke. Men det kan være et skikkelig prosjekt å få luftet den skikkelig hvis du drar luft inn i pumpen. Da blir den vrang. Det må luftes på alle de små lufteskruene der, pluss på noen dyser, ellers får du den ikke i gang igjen. Jeg tømte batteriet flere ganger på grunn av dette. Men den kommer til slutt, og da går den som den skal igjen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...