Jump to content

Pris og kvalitet på presenning

SRA

Recommended Posts

Jeg bruker Maritim sin presening som er 220 gr/kvm. Denne kjøpte jeg for 4 år siden i hvit farge. Er vel nesten like god som ny den dag i dag. Tror også at prisen er relativt uforandret.

min presening er bare 8 x 10 meter men jeg klarer selv å få den opp over preseningsstativet om høsten.

Kan nok skryte av denne.

Det kan sikker tvære greit å bruke 2 x 300,- på de tynne preseningene fra Biltema hvert år. Jeg har hvertfall spart meg noen kroner på å investere i en som er litt tykkere. Denne tåler godt både vind, vann og større snømengder uten at den revner...

Jeg sverger til den lette, billige, grønne. Den er lett å legge på for én person. Presenningen min på 6 x 10 m har jeg brukt i 5 år, og den holder uten tvil i 5 år til. En kostnad på ca. kr 300 over 10 år gir en behagelig utgift på 30 kr/år. Lang levetid skyldes at jeg har doblet antall maljer slik at jeg kan stramme presenningen godt uten å rive ut maljer. Dessuten dekker jeg endene slik at vinden ikke får tak. Og selvsagt: ingen skarpe kanter under presseningen. Kondens er ikke noe problem -- båten tåler vann. En avfukter holder lav fuktighet innvendig. Så kan det dannes så mye rim mellom båt og presenning som det bare vil.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...