SRA Startet 23.September.2010 Link til dette innlegget Startet 23.September.2010 Nå nærmer vi oss presseningstid og her er det mye rart ute og går. Hva bruker dere, de grønne tynne eller?? hva er for dårligt/godt nok? tenker da på feks 140,220, 400gr/kvm og det som enda dyrere er. Noen som har tips om gode plasser å kjøpe dette?? Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 23.September.2010 Link til dette innlegget Svart 23.September.2010 Jeg bruker to tynne presenninger utenpå hverandre. Av tre grunner. Det er billig, det er håndterbart (ikke så j....vla tungt å legge på) og det forhindrer til en viss grad kondens. Må skifte ut den ytterste nesten hvert år dog, men de koster jo nesten ingenting. Hvite er bra for godt lys under dersom du skal gjøre noe arbeid under der. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Speedy Svart 23.September.2010 Link til dette innlegget Svart 23.September.2010 Jeg bruker Maritim sin presening som er 220 gr/kvm. Denne kjøpte jeg for 4 år siden i hvit farge. Er vel nesten like god som ny den dag i dag. Tror også at prisen er relativt uforandret. min presening er bare 8 x 10 meter men jeg klarer selv å få den opp over preseningsstativet om høsten. Kan nok skryte av denne. Det kan sikker tvære greit å bruke 2 x 300,- på de tynne preseningene fra Biltema hvert år. Jeg har hvertfall spart meg noen kroner på å investere i en som er litt tykkere. Denne tåler godt både vind, vann og større snømengder uten at den revner... Sitér dette innlegget Link to post
Kjeles Svart 23.September.2010 Link til dette innlegget Svart 23.September.2010 Jeg sverger til den lette, billige, grønne. Den er lett å legge på for én person. Presenningen min på 6 x 10 m har jeg brukt i 5 år, og den holder uten tvil i 5 år til. En kostnad på ca. kr 300 over 10 år gir en behagelig utgift på 30 kr/år. Lang levetid skyldes at jeg har doblet antall maljer slik at jeg kan stramme presenningen godt uten å rive ut maljer. Dessuten dekker jeg endene slik at vinden ikke får tak. Og selvsagt: ingen skarpe kanter under presseningen. Kondens er ikke noe problem -- båten tåler vann. En avfukter holder lav fuktighet innvendig. Så kan det dannes så mye rim mellom båt og presenning som det bare vil. Sitér dette innlegget Link to post
Una Svart 1.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2010 Har den grønne billige fra Biltema. Brukt i 4 vintere og like hel og fin. Lett og legge på. Bruker ekstra presenningsklemmer fra Clas Ohlson og strammer godt opp så ikke vinden får tak. Varmerør i motorrommet og avfukterbøtter i kabinen, tørt og fint gjennom vinter`n. Sitér dette innlegget "Der forsvant den oppblåsbare, ....helium var en dårlig ide." Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.