stikken Startet 24.September.2010 Link til dette innlegget Startet 24.September.2010 Har en evinrude 50 hk ca 85 mod som ikke lader batteriet. Har ikke orginalt kabelsett og fjernkontroll men bruker et fra evinrude 35 hk 77 mod. Dette er ikke helt likt og jeg har en lys blå ledning til overs på 50 hk, denne kommer fra det jeg mener er en likeretter. Det kommer 3 gule ledninger ut av en komponent som er festet til en kabelskinne. Denne lyseblå ledningen er festet til en av de gule og ender i kontakten til motorkabel. Har denne noe med lading å gjøre?? eller hvor kan jeg lete etter årsaken til at den ikke lader. Var også 2 brune ledninger på kontakten til motorkabel men de var ikke festet noe sted på motor. Hva er de til?? Håper noen her inne kan hjelpe meg å rydde opp i ledningsrotet Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 24.September.2010 Link til dette innlegget Svart 24.September.2010 Ladingen på slike motorer er veldig simpel. Kommer to ledninger ut på undersiden av svinghjulet (fra en ladespole), disse er så koblet til vekselspenning-siden av en likeretter. Ut av denne kommer det pluss og minus, fargen vil normalt indikere hva som er hva. Evnt. kan jord være via godset på motoren slik at det kun er plusskabel ut av likeretteren. Mål med multimeter så finner du sikkert ut av det. Evnt. post bilder av koblingene. NB: utspenningen er uregulert og kan komme opp i mange 10-talls volt om ikke noe batteri er tilkoblet. Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 24.September.2010 Link til dette innlegget Svart 24.September.2010 Hei! Det er mange tidligere tråder om tilsvarende tema her. Sjekk om bl.a. denne kan gi deg noen nyttige tips! Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 24.September.2010 Link til dette innlegget Svart 24.September.2010 Ikke sikker på om det er slik på denne motoren,men normalt ryker likeretteren hvis motoren går uten batteri tilkoplet. Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 24.September.2010 Link til dette innlegget Svart 24.September.2010 Ja likeretern ryker vist motorn blir startet eller koblet fra batteriet under gange. Bernt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.