Jump to content

Edit History

Korsfjord

Korsfjord

Hehe:giggle:

 

Alle Rana 17 er halvplanere, så det er samme skrog på min båt. Tanken min er, hvis det blir ny motor, å holde meg til 30 hk. I forhold til 40hk er både prisen og vekten på et mer anstendig nivå. Gamlingen på hekken er ingen tungvekter, og det tror jeg er bra for båten. Jeg får 18 knuter når jeg pisker gamle Johnson til det ytterste, og synes det er er greit. Synes båten går finest og mest behagelig i opp til 12-13 knop. I fart over det får jeg sjekket både tann- og hårfeste grundig om det er mer enn lett vind. I alle fall om en skal gå rett mot sjøene. Om jeg er nødt til å holde den retningen setter jeg ned farten. Var på den annen side ute en dag i noe som må ha vært frisk bris eller liten kuling. Innaskjærs, så det var moderate bølger, men de var krappe. Om jeg da gikk skrått mot sjøene, imponerte båten med å gå mykt og støtt. Men det ble jo litt skvett, så vindusviskere hadde vært kjekt. Så det står på listen over ønskede forbedringer. Da må jeg sikkert bytte til ordentlig glass i vindskjermen også, noe som kanskje er på tide uansett. Det er finere med sjøutsikt enn å se på krakelert plexi, om mønsteret enn er aldri så kunstferdig. 
 

Så det er muligheter både for å ha noe å putle med, og noe å få pengene til å fly ut på. Jeg har ikke hatt egen båt på mange år før denne, så abstinensene var sterke, men det var ikke tiden akkurat nå for å gjøre store investeringer. Innenfor den rammen båten ble kjøpt i, med en litt uavklart livssituasjon, er den (båten altså) midt i blinken. Rommelig for sin størrelse, solid og i båtsammenheng nesten gratis.
Den dagen jeg kan bruke mer tid og penger på båt, blir det seilbåt:yesnod:

Korsfjord

Korsfjord

Hehe:giggle:

 

Alle Rana 17 er halvplanere, så det er samme skrog på min båt. Tanken min er, hvis det blir ny motor, å holde meg til 30 hk. I forhold til 40hk er både prisen og vekten på et mer anstendig nivå. Gamlingen på hekken er ingen tungvekter, og det tror jeg er bra for båten. Jeg får 18 knuter når jeg pisker gamle Johnson til det ytterste, og synes det er er greit. Synes båten går finest og mest behagelig i opp til 12-13 knop. I fart over det får jeg sjekket både tann- og hårfeste grundig om det er mer enn lett vind. I alle fall om en skal gå rett mot sjøene. Om jeg er nødt til å holde den retningen setter jeg ned farten. Var på den annen side ute en dag i noe som må ha vært frisk bris eller liten kuling. Innaskjærs, så det var moderate bølger, men de var krappe. Om jeg da gikk skrått mot sjøene, imponerte båten med å gå mykt og støtt. Men det ble jo litt skvett, så vindusviskere hadde vært kjekt. Så det står på listen over ønskede forbedringer. Da må jeg sikkert bytte til ordentlig glass i vindskjermen også, noe som kanskje er på tide uansett. Det er finere med sjøutsikt enn å se på krakelert plexi, om mønsteret enn er aldri så kunstferdig. 
 

Så der muligheter både for å ha noe å putle med, og få pengene til å fly ut på. Jeg har ikke hatt egen båt på mange år før denne, så abstinensene var sterke men det var ikke tiden akkurat nå for å gjøre store investeringer. Innenfor den rammen båten ble kjøpt i, med en litt uavklart livssituasjon, er den (båten altså) midt i blinken. Rommelig for sin størrelse, solid og i båtsammenheng nesten gratis.
Den dagen jeg kan bruke mer tid og penger på båt, blir det seilbåt:yesnod:



×
×
  • Create New...