Lazy Startet 26.September.2010 Link til dette innlegget Startet 26.September.2010 Min Nordic har ikke trim flaps og båten fungerer egentlig ok uten dem. Men jeg ser vel at det kunne være greit å få presset ned baugen litt når båten er ferielastet føler den blir litt baktung ved marsjfart... Hvor er den mest ideele plasseringen på en Scand Nordic ? Nærmest "tunnelen" eller ut på sidene ? Hvor store flaps bør man ha ? type ? Hydraulisk eller på strøm På min Nordic er det en "flaps/kappe" som ligger i bakkant av "tunnelen" den har nok noe innvirkning på båten men jeg ønsker muligheten til å juster mer. Jeg har en 165 hk Yanmar og marsjer ferie last 14-15 / tom båt 17-18. Er vel ikke så mye mer fart å hente men kansje en båt som går litt letter i vannet. Merjer jo at båten går lettere i vannet nåt den passerer 17-20 knop. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 1.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2010 (redigert) www.bennetttrimtabs.com/pdf/instIcon/trimtab_installation.pdf Redigert 1.Oktober.2010 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.