dykkern Startet 27.September.2010 Link til dette innlegget Startet 27.September.2010 Hei! Vi vurderer en 2008 modell Bavaria 30 sport med D4-300 motor. Det virker som den mest vanlige motoren i disse båtene er D6. Er D4 en stor nok motor i denne båten? Er det noen andre grunner til å lete etter en tilsvarende båt med D6 i steden for? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 27.September.2010 Link til dette innlegget Svart 27.September.2010 (redigert) D 4 300 eller D6 330 er vel valget her? Jeg ville gått for D4 300. Den har kompressor , hvilket gjør at du kommer fortere opp i plan. Den veier ogsp et par hundre kilo mindre, og det er ikke feil. D6en støyer nok litt mindre enn D4. Om den fås med D6 370 er jeg litt mer i tvil Redigert 27.September.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dykkern Svart 27.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.September.2010 den ble vel levert med D4-300 eller D6-330 ja. Sitér dette innlegget Link to post
dykkern Svart 27.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.September.2010 og med det samme vi snakker motor Ved pådrag før plan, eller når man slakker av fra plan igjen kommer det en litt annen lyd fra motor/drev. Det høres ikke ut som noen "ulyd", men lyden er ikke der ved lavere eller høyere RPM. Iflg selger er det helt normalt, men jeg tenkte å få en VP'mann til å høre på det før eventuelt kjøp. Er det noen som kan bekrefte at det er en annen lyd i et RPM-område? Kompressor som slår inn feks? Men uansett er det vel garanti på motor og drev i 5 år ? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 27.September.2010 Link til dette innlegget Svart 27.September.2010 (redigert) Kompressoren slår inn på 1800 - utigjen på ca 2400. der tar turboen over. Kompressoren slår ikke inn når gassen reduseres. Det er IKKE 5 års garanti. Det er 2 års garanti på VP. 5 års reklamasjonsrett - men den skal du ikke regne med at VP er veldig villige til å imøtese deg med nå for tiden. Ulyder skal det ikke være. Vanskelig å si hva det kan være. Kompressoren høres ut som et hvin når den kobler inn om det er EVC panel på motoren kan du se på ladetrykket - det ligger under grafer. Det skal øke til 180-200 psi ved ca 1800rpm. Gjennomgang med en mekaniker du stoler på er en smart tanke Redigert 27.September.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 27.September.2010 Link til dette innlegget Svart 27.September.2010 Hadde en tilsvarende motor tidligere, og "hvinet" når kompressoren slo inn i rpm området nevnt over, var mer "hyling". Årsaken til det lå i slitte/slakke reimer. Fikk de byttet, så var det i orden :-) Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
båtn2 Svart 27.September.2010 Link til dette innlegget Svart 27.September.2010 Jeg hadde Bavaria 30 med D6-310, det var passende motorisering til denne båten. Marsjet fint på 27-28 knop og toppfatr på ca 32 knop. Fordelen med D6 er at det er mer volum i motor. Vær obs på lekkasjer i motorrom på denne modellen, jeg fikk meg en uheldig overraskelse i fjor høst. Lunde båt er ikke mye imøtekommende når det gjelder reklamasjonssaker Sitér dette innlegget Quicksilver Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.