Jump to content

Blir Bavaria 30S undermotorisert med D4-300 ?

dykkern

Recommended Posts

og med det samme vi snakker motor :smiley:

Ved pådrag før plan, eller når man slakker av fra plan igjen kommer det en litt annen lyd fra motor/drev. Det høres ikke ut som noen "ulyd", men lyden er ikke der ved lavere eller høyere RPM.

Iflg selger er det helt normalt, men jeg tenkte å få en VP'mann til å høre på det før eventuelt kjøp.

Er det noen som kan bekrefte at det er en annen lyd i et RPM-område? Kompressor som slår inn feks?

Men uansett er det vel garanti på motor og drev i 5 år ?

Kompressoren slår inn på 1800 - utigjen på ca 2400. der tar turboen over. Kompressoren slår ikke inn når gassen reduseres.

Det er IKKE 5 års garanti. Det er 2 års garanti på VP. 5 års reklamasjonsrett - men den skal du ikke regne med at VP er veldig villige til å imøtese deg med nå for tiden.

Ulyder skal det ikke være. Vanskelig å si hva det kan være. Kompressoren høres ut som et hvin når den kobler inn

om det er EVC panel på motoren kan du se på ladetrykket - det ligger under grafer. Det skal øke til 180-200 psi ved ca 1800rpm.

Gjennomgang med en mekaniker du stoler på er en smart tanke

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Hadde en tilsvarende motor tidligere, og "hvinet" når kompressoren slo inn i rpm området nevnt over, var mer "hyling". Årsaken til det lå i slitte/slakke reimer. Fikk de byttet, så var det i orden :-)

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Jeg hadde Bavaria 30 med D6-310, det var passende motorisering til denne båten. Marsjet fint på 27-28 knop og toppfatr på ca 32 knop. Fordelen med D6 er at det er mer volum i motor. Vær obs på lekkasjer i motorrom på denne modellen, jeg fikk meg en uheldig overraskelse i fjor høst. Lunde båt er ikke mye imøtekommende når det gjelder reklamasjonssaker :headbang:

Quicksilver

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...