Jump to content

Pensjonist- og båtliv er godt!

Lars H.

Recommended Posts

Hei.

Som tittelen sier, å være pensjonist og kunne bruke båten når en vil er fantastisk. Da alle andre dro hjem etter en våt og blåsete

helg, dro vi ut til Oscarsborg i går hvor vi nå kun er to båter! Det har ikke vært en sky på himmelen i dag, svak vind og opp til 14gr.

i skyggen. Her blir vi nok over ennå en dag og koser oss. Idag har vi sittet på bryggen og bare kost oss i solsteiken.

borgen_paeler1.jpg

borgen_paeler2.jpg

borgen_baat_sol.jpg

borgen_sover.jpg

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Joda det ser fristende ut det livet der ja, men det er ikke så galt å være ung heller da! Selv om jeg har en jobb som til tider kan være så hektisk at det går ut over båtlivet, det var noen virkelig flotte dager i sommer hvor båten bare måtte ligge :rolleyes: Da er det trist så sitte i time på time i møte med kjedelige sammarbeidspartnere, kunder og levrandører og bare stirre ut på knallværet!

(x)Whit 10 9,9 hk (x)Askeladden 565 Wasper

(x)Uttern D68 (x) Scand 7600 Dynamic

Har nå Askeladden Z7

Ser at du har det fint, LarsH. Pensjonistlivet passer deg godt. Og jeg vet at du gledet deg til å bli pensjonist.

Selv har jeg tenkt å holde det gående endel år til, selv om jeg som selvstendig næringsdrivende (60)og godt kan trappe noe ned. Jeg har båten innen kort biltur (10 min.) og har gleden av å ta turen ned hver eneste dag. Jeg gleder meg som en unge til jeg blir 69 og skal trappe helt ned og kan ta Astor ut på lange tokt langs kysten. Astor er da 45 år!

Fram til da har jeg gleden av å stå opp kl. 04.00 og legge ut på den 35 mil lange arbeidsveien til mine hyggelige kunder. Min filosofi er å ha gleden av å treffe hygelige kunder som venter på deg langs ruta til å kaste loss på torsdag ettermiddag med Astor en ypperlig kombinasjon. I dag jobber jeg fra mandag til torsdag pga helsa. Holder den i ni år til så er jeg og fruen pensjonister på likt. (Hun AFP)

Heldigvis er vi forskjellig og at vi kan velge hva som passer oss best.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Da synes jeg du skal ringe arbeidsgiver imorgen tidlig Worry II og fortelle at du ikke kan komme på jobb, og så haster du til båten! Og etter en dag eller to med frisk luft på sjøen, er du nok helt frisk igjen.

Og til Ben Sin: Hva vet du om viriliteten til en pensjonist? :wink::cool:

Lars H. :flag_bp:

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Jeg har aldri forstått dem som frykter for at livet skal bli kjedelig som pensjonist! "Og ikke har jobben å gå til" I så måte er alle som har en eller flere hobbyer og interesser, (f. eks båtliv) heldige. Ingen grunn til å kjede seg!

Har selv fått AFP, delvis pga. en gammel nakkesleng, etter 35 år som cellist i operaorkestret. En meget givende og oppslukende jobb, og da er jeg glad jeg har en (nesten) like oppslukende hobby----båtliv. Jeg kan nå bestemme over min tid selv, ha elever, og spille hva og når jeg vil :yesnod: Ligger akkurat nå på Sætre hvor jeg har bunkret diesel for vinteren. (Bruker selvsagt båten da også) :sailing: Skjønner nesten ikke hvordan jeg fikk tid til prøver om formiddagen og forestillinger om kvelden :confused: Men det er vel et kjent fenomen----jo eldre man blir, desto fortere går dagene :headbang: Til dere som "frykter" pensjonisttiværelsen: Den kan anbefales!( Alternativet til å bli pensjonist er faktisk værre) :lipseal:

Og Lars H: Jeg hadde tenkt meg innom Borgen imorgen formiddag på vei til Frognerkilen. Hadde vært hyggelig å hilse på deg, hvis du fremdeles er der.

Og ikke å forglemme: På mandag drar jeg og fruen til Malaga for å hilse på en kollega (og pensjonist) fra Det Kongelige Kapell i Kjøbenhavn----slikt har man også tid til :cheers_wine:

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Jeg har aldri forstått dem som frykter for at livet skal bli kjedelig som pensjonist! "Og ikke har jobben å gå til" I så måte er alle som har en eller flere hobbyer og interesser, (f. eks båtliv) heldige. Ingen grunn til å kjede seg!

Har selv fått AFP, delvis pga. en gammel nakkesleng, etter 35 år som cellist i operaorkestret. En meget givende og oppslukende jobb, og da er jeg glad jeg har en (nesten) like oppslukende hobby----båtliv. Jeg kan nå bestemme over min tid selv, ha elever, og spille hva og når jeg vil :yesnod: Ligger akkurat nå på Sætre hvor jeg har bunkret diesel for vinteren. (Bruker selvsagt båten da også) :sailing: Skjønner nesten ikke hvordan jeg fikk tid til prøver om formiddagen og forestillinger om kvelden :confused: Men det er vel et kjent fenomen----jo eldre man blir, desto fortere går dagene :headbang: Til dere som "frykter" pensjonisttiværelsen: Den kan anbefales!( Alternativet til å bli pensjonist er faktisk værre) :lipseal:

Og Lars H: Jeg hadde tenkt meg innom Borgen imorgen formiddag på vei til Frognerkilen. Hadde vært hyggelig å hilse på deg, hvis du fremdeles er der.

Og ikke å forglemme: På mandag drar jeg og fruen til Malaga for å hilse på en kollega (og pensjonist) fra Det Kongelige Kapell i Kjøbenhavn----slikt har man også tid til :cheers_wine:

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Flott Lars, du er inne på noe vesentlig!!!

Selv er jeg kommet til 62 og dermed har jeg mulighet for å ta ut delvis pensjon fra årsskiftet. Det har jeg bestemt meg for å gjøre; ikke minst fordi jeg mener å kunne forvalte mine oppsparte pensjonsmidler vesentlig bedre enn hva NAV kan - iallefall med langt mindre administrasjonsskost....

Men samtidig har jeg jo gått over til et yrke hvor jeg kan være i båt, tenke båt, snakke båt omtrent døgnet rundt, året rundt. Kombinasjonen Baatskolen POSEIDON og delvis pensjonist skal passe meg fortreffelig og når jeg i tillegg har en kone som det er en fornøyelse å være sammen med, og som stortrives ombord i båten - da kan vel livet egentlig ikke være bedre :smiley::yesnod::smiley::yesnod:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...