Jump to content

Pensjonist- og båtliv er godt!

Lars H.

Recommended Posts

Hei igjen.

Egentlig tenkte jeg bare å få dere andre som jobber og sliter i finværet litt misunnelige på oss som koser oss her i båten, men dette ble jo en spennende tråd om det å være pensjonist. Vi ligger fremdeles her på Borgen, men etter en tur innom Drøbak imorgen så vi får sjekket den nye gjestehavnen der og fruen får tatt seg en bytur, drar vi nok hjemover utpå dagen. Men nå er i hvert fall sommersesongen over. I natt hadde vi kuldegrader her og det var rim på bryggen. Og Gyltingen var innom og fjernet de gule bøyene som har markert badestranden.

borgen_gyltingen.jpg

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Jeg hadde bestemt meg for å gå av med pensjon i sommer 62 år gammel. Etter å ha fått tilbud om å jobbe 75% og få 100% lønn, samt en ekstra ferieuke for hvert år jeg står i avtalen, trakk jeg pensjonsøknaden. Tenk på hva jeg har å strekke meg mot - 106 år gammel og da opptjent 52 uker med ferie og full lønn!

Fra spøk til alvor, det blir vel til at jeg går av til neste sommer og nyter det gode liv, slik som Lars H.

Redigert av arkmarin (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...