Jump to content

Hansen`s snekker tråd

JRhansen

Recommended Posts

Det går imot vinter og tid for og drive inne..Da blir det snekkring og shining av noe småtteri til snekka...

Jeg går litt for "man tar det man har" prinsippet så det blir lite teak og se her..

Storsett går det i glattkant materialer og X finer..

i dag var det lokket til motorkassa som jeg kastet meg over..sånn ble da det

X finer splittet i 55mm staver

61018_10150284700290204_875040203_15102173_5602001_n.jpg

innramming

34696_10150284700415204_875040203_15102174_4803362_n.jpg

staver på plass

62470_10150284700735204_875040203_15102176_1511095_n.jpg

Og tilslutt limt på plass og lagt under press

60100_10150284700880204_875040203_15102177_3572340_n.jpg

Hvis alt går etter planen skal jeg ta overfresen i morgen og frese opp natesporene

Lagde og en bordplate sist uke men natet med akryl..det funket dårlig..akrylen krymper noe veldig når den tørker..så det må fylles på endel...

61153_10150280965530204_875040203_15015535_3062510_n.jpg

ja alle har sin egen "vri" på det..Ser jo at mange legger utrolig mye jobb i det og får ett helt RÅTT resultat..Det er vel og bra det men det koster somregel litt og kjøpe og bruke alt det rette utstyret og de rette materialene..så da går jeg for billig løsningen :cheers:

Redigert av JRhansen (see edit history)

Artig å se du lager en egen tråd med treinteriøret. Ser bra it så langt.

Jo takk..syns det er griet og skille det ut ifra båt prosjektet ettersom jeg skal lage litt andre ting til andre båter og..

Har tatt den ferdig limte platen ut av "formen" nå...alt sitter som det skal..så nå skal jeg manne meg opp og gå ut i kulden og lage meg en styre mal til overfresen...-3 grader her i dag så nå kommer jeg til og emigrere inn i kjelleren med snekker prosjekte iløpet av helgen :smiley:

hehe...jo takk..jeg syns det er både moro og meeeeget pleiende for sjelen og kunne "skape" noe med egene hender..jeg har ikke noen erfaring i "snekker" faget i utgangspunget men har jo lært det oppigjennom at man lærer ikke hvis man ikke prøver..og ettersom jeg har X finer plater til og lage 100 sånne lokk og andre duppeditter så klarer jeg rett og slett ikke og la være...

Skal nå gå igang med og lage ett gulv i en flipper 450 neste uke...DET gleder jeg meg til...må bare få inn noen timer med fresen først ettersom det var første gang jeg tok i noe sånn i går :crazy: hehe

...

Lagde og en bordplate sist uke men natet med akryl..det funket dårlig..akrylen krymper noe veldig når den tørker..så det må fylles på endel...

...

Godt å se at det er noen fingerferdige som viser frem produktene sine. Jeg tror dette kan være en spire til at andre tør å våge seg utpå, :flag_bp: og en mulighet for utveksling av erfaringer med forskjellige verktøy og materialer.

Jeg har gjort noen fugejobber med akryl (fugemasse). Som du sier krymper det veldig, så det er om å gjøre å fylle natet helt til bunn og sørge for at det blir en skikkelig bule på toppen. Overskytende tas av når det er gjennomherdet med tapetknivblad, eller om du vil slipe, så gjerne for meg...

Mine "langtidserfaringer" med akryl som natemasse er som følger. Med et par strøk epoksy og lakk over er det bare tull å bruke noe som koster 3 ganger så mye. Til dørk innendørs ser jeg nå at det slipper enkelte steder. Muligens er det manglende primer (i den grad det finnes primer for akrylmasse). Dog er ikke dette verre enn at jeg kan leve med litt flikking innimellom.

Til utendørs nater er de beste erfaringene gjort med Sikaflex natemasse (ikke lim) og pigmentert epoksy. Tech 7 er overvurdert som natemasse. Det samme gjelder Cascos Marin & teknik. Gode som lim, men natene blir harde og slipper taket etter et par år.

takker for positiv tilbakemelding..

Ja det og utveksle erfaringer er gull i mine øyne..kan vi alle lære litt av værandre blir alt litt bedre^^

Jeg tror det er mange her inne som lager litt småtteri selv men "kvier" seg litt for og legge ut bilder/info om det..For når man ser seg rundt/søker på BP så dukker det opp myyyye perverse dørk/teak/tre jobber som en annen stakkar bare kan drømme om...MEN en plass må vi alle starte :flag_bp:

4" vet jeg ikke helt hva jeg skal bruke til enda..men det er kjekt og ha :rolleyes:

En haug med 4" er da ufattelig kjekt å ha... du kan lage alvorlig mye flott med dem...

Selv satt jeg med 4stk vindskjeve 2"8 som jeg lagde dette av

dsc_3482.jpg

dsc_3484.jpg

Redigert av Anjuma (see edit history)

Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere.

https://baatplassen.n...hp?product=5533

da er prosjekt "inn i varmen" satt igang...det skal nå lages stor arbeidsbenk i kjelleren..så blir det biltema tur til uka for og handle litt utstyr..håndoverfres,fres sett,splitte/gjerde sag og litt epoxy og andre nipps

Her er rommet som skal brukes,,benken skal inn på venstere side og skal være 2,5x1m ca

kjeller.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...