JanB Startet 22.September.2004 Del på Facebook Startet 22.September.2004 Gleda var stor i heimen då me for få dagar sidan fekk kjøpt ny (dvs. 13 år gammal...) båt. Men etter eit knapt år utan båt, viser det seg at me ikkje får plass igjen i vår gamle båthamn. Treng difor ny båtplass til ein Viksund 925 Alfa (3.30 m brei). Kan nokon her på forumet hjelpa eller koma med gode tips? Hamna må vera i Bergensområdet, gjerne på (sjø-)strekninga sentrum-Åsane. For vinteren skal eg klara å skaffa plass, men det er til våren (ved påsketider) problemet melder seg for alvor. Burde det forresten ikkje vore ein eigen emne-tråd for nettopp formidling og tipsing om båtplassar, jfr. namnet på forumet? Eller er det berre eg som ikkje har funne det ennå...? Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Anders Svart 23.September.2004 Del på Facebook Svart 23.September.2004 Hei! Har du hørt med Eidsvåg Båtlag om de har ledige plasser? Ligger jo midt mellom sentrum og Åsane. Kan sende deg ett telefonnummer til en kontaktperson på IM, hvis det er av interesse. Sitér dette innlegget Link to post
JanB Svart 23.September.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.September.2004 Det var i Eidsvåg båthamn me hadde båt før, fram til i fjor haust. Men der er det no 25 personar framfor meg på venteliste, i fylgje hamnesjefen. Dei har vistnok hatt svært stor pågang av båteigarar i år. Så eg må nok satsa på noko anna... Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Avsluttet2 Svart 23.September.2004 Del på Facebook Svart 23.September.2004 Vet at draugen båtforening i store lugegårdsvann har hatt ledige plasser. Det ligger også en annen båtforening i store lungegårdsvannet, ta et nettsøk og finn adresser. Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 23.September.2004 Del på Facebook Svart 23.September.2004 Det kan jo være en mulighet å prøve i Neptun som ligger i store Lungården. http://home.c2i.net/neptunbaat/ Prøv med en mail til havnesjefen, du finner han under "Styret". Hilsen OddK Sitér dette innlegget Link to post
Anders Svart 25.September.2004 Del på Facebook Svart 25.September.2004 Har du hørt med Åstveitvågen båtlag? Er jo en båthavn på Tertnes og en i Åstveit, det kan jo være en av de har ledige plasser. Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 25.September.2004 Del på Facebook Svart 25.September.2004 Sto også på diverse ventelister, men fikk plass hos Kjapp Marina i Dolviken omtrent på dagen. De skal til å legge ut nye brygger i disse dager, kan være verdt et forsøk? Mvh, Kjell. Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
JanB Svart 18.Mars.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mars.2005 Så ser det altså ut til at det blir Dolviken og Kjapp Marina på meg også. I alle fall denne sesongen. Har forstått det slik at eg då kjem i nærleiken av både "hangarskip" og andre militære og sivile fartøy. Så kanskje me snakkast. Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Kjell E Svart 18.Mars.2005 Del på Facebook Svart 18.Mars.2005 (redigert) Velkommen skal du være! Der er noen tomme båser mellom Hangarskibet og min skute, så da treffes vi nok på kaikanten skal du se. Mvh, Kjell. Edit: Dyran dolte! Fikk en stripe jo! Mangler bare ei og ei halv til, så er jeg tilbake der jeg en gang var... (ikke her, altså.) Redigert 18.Mars.2005 av LA3939 (see edit history) Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Avsluttet2 Svart 18.Mars.2005 Del på Facebook Svart 18.Mars.2005 Hva betaler dere i kjapp marina? Jeg var i kontakt med dem for ca. en måned siden og da var svaret at det var helt fult og lang venteliste. Til slutt løste ting seg for beste måten for meg, fikk avtale med grunneier som leirer ut til fjell båtlag på bildøy. Han har en egen brygge og der betaler jeg 5000 kr. året. tj Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 19.Mars.2005 Del på Facebook Svart 19.Mars.2005 tj, du må ha snakket med Dolviken Brygge, disse har fullt. Men naboen rett nord har plass, det er der Hangarskibet ligger. Var nedom en tur i dag og så at det var kommet en haug med nye utliggere så nå blir vel båsene gjort ferdige. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Avsluttet2 Svart 19.Mars.2005 Del på Facebook Svart 19.Mars.2005 Jo, det virker vel som om du har rett i det. Uansett så fikk jeg båtplass der jeg ønsket det mest, så konklusjonen er vel at å få båtplass i Bergensområdet ikke er så vanskelig. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 20.Mars.2005 Del på Facebook Svart 20.Mars.2005 Nei, det er riktig , det. Vi er privilegerete på så mange måter ... Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.