morgull Startet 28.September.2010 Link til dette innlegget Startet 28.September.2010 Har tenkt å legge nytt sort "vegg til vegg" teppe i båten til vinteren. Dette er vel spesielle tepper som skal tåle litt vann ved feks regn. Vet noen hvem som selger dette i østlands området? Sitér dette innlegget <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
egilwh Svart 28.September.2010 Link til dette innlegget Svart 28.September.2010 Jeg mener å huske vi fant det vi trengte på Teppeland på Høvik. Det var et spesielt teppe til maritimt bruk samtidig som at det også kunne skjæres til uten at det raknet i kanten. Egil Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
MagnarA Svart 28.September.2010 Link til dette innlegget Svart 28.September.2010 Kjøpte tepper til min båt hos Teppeabo i Oslo. Fikk dem tilskåret etter mal jeg selv laget. Fikk dem kantet. Er veldig godt fornøyd med resultatet. Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 29.September.2010 Link til dette innlegget Svart 29.September.2010 Ja, Teppeabo er et godt tips. Ta med gammelt teppe eller en pappmal så skjærer de og kantsyr dersom det er nødvendig. Har selv kjøpt båtteppe der som ikke trengte å kantsyes. Dette teppet slipper dritten lett ved støvsuging, og er det sølt noe tar jeg bare teppet ut og skyller i saltvann og spyler med ferskvann etterpå. Er like fint etter tre sesonger. Sitér dette innlegget Link to post
GlennIversen Svart 29.September.2010 Link til dette innlegget Svart 29.September.2010 Legger meg til på listen over de som anbefaller tetteabo, der har de tepper for slike formål som tåler både vær og vann, gjør som tidligere nevnt ta med mal, så kapper de det og syr hvis ønskelig. Jeg har ikke kantsydd teppe jeg har handlet fra dem, og teppe er like fint i kantene etter 3år nå. Prisen var heller ikke avskrekkende. Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.