Jump to content

Seiler Halden - Stavanger i helga


Nils

Recommended Posts

Vi har gjort avtale om kjøp av båt i Grimsenkilen i Halden, og skal segle denne heim til Stavanger i helga.  Planen er å sjekka undervasskroget i ettermiddag, for å kryssa Oslofjorden tidleg fredag morgon.  På turen over Oslofjorden blir ein nevø med meg, og i Stavern plukkar vi opp ein kamerat til.

 

I utgangspunktet var planen å gå heile døgnet, men sidan vi kun vart tre mann, blir vi liggande i Stavern og sova nokre timar, før vi går vidare utafor Rakkebåene og set kursen mot eit rutepunkt nær innseglinga til Lyngør.  Planen er å gå mykje utaskjærs, men erfaringa frå ein liknande tur i november i fjor seier at om det blir sjøsjuke om bord, vil vi trenga periodar med innaskjærsseilas for å koma til krefter.

 

Vèrmeldingane er gode for seilas på søraustkysten, men for strekket Lista til Stavanger er ikkje prognosane like gode, med varsel om kuling av sør-vestleg til nord-vestleg retning.

 

Vi håper å koma heilt fram, men ser det ikkje som noko stort tap om vi må leggja båten i området rundt Mandal, i Farsund eller Egersund, for å henta båten heim seinare i haust.

 

Er det nokon som veit kva vilkår som gjeld for å leggja frå seg ein båt for ubestemt tid i hamner i dei nemte områda, og kor det kan vera smart å leggja båten dersom dette blir aktuelt?

 

 

Elles er båten ein Rush 84 frå 1981.  Motoren er frå 1996, og i det heile ber båten preg av å vera særs godt vedlikehaldt. :wink:

 

I forkant av transporten heimover, fekk vi sendt ein del utstyr og bagasje med lastebil til Oslo.  Av ein eller anna grunn fekk vi ikkje senda naudrakettar og redningsflåte med Sas :wink:

 

Vi har med oss bærbar pc og det kan tenkast at vi skriv inn nokre meldingar her under vegs.

Link to post
Share on other sites

Hei Nils,

 

Det er virkelig befriende å lese slike innlegg!

 

Slik kan det nemlig også gjøres: man kjøper en båt  -  og siden sjøen er den samme hele veien seiler man den ganske enkelt hjem   -   ikke noe "juks" med lastebiler, traktor og jernbane.

 

Det blir helt sikkert en frisk tur, men samtidig er jeg minst like sikker på at det blir en kjekk tur.

 

Lykke til!

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Har en svoger som gjorde omtrent samme turen for to uker siden (Hvaler-Tysnes). De måtte legge fra seg båten i Egersund og der ligger den enda. Har vært tung sjø langs Jæren lenge nå og utsiktene for bedring på de kanter er ikke de beste heller.

 

Båten ligger i gjestehavna i Egersund og der er det folk som tar seg en runde to ganger om dagen for å sjekke at alt er i orden.

 

Håper dere får en fin tur.

Link to post
Share on other sites

Havnet i Egersund for et par år siden omtrent på denne årstiden. Da blåste det 18 m/s fra NV, og det var ikke mulig å gå mot Stavanger. Det var 5-6 m brytende sjø imot over Jærhavet.

 

Det gikk helt greit å la båten ligge i gjestehavna i Egersund en uke. Snakket med gjestehavnsjefen (på snackbaren rett ved gjestehavna) og fikk en grei rabattert pris i forhold til vanlig overnattingstakst.

S/Y Surprise

Link to post
Share on other sites

Vi har gjort avtale om kjøp av båt i Grimsenkilen i Halden, og skal segle denne heim til Stavanger i helga. .... Av ein eller anna grunn fekk vi ikkje senda naudrakettar og redningsflåte med Sas :wink:

Vi har med oss bærbar pc og det kan tenkast at vi skriv inn nokre meldingar her under vegs.

Flott innlegg Nils! Sporty innstilling, det der. Dette høres spennede ut, og jeg ser frem til jevnlig og ujevnlig rapport fra dere, underveis.

Det med å ta pyro-ting ombord i fly er visst ikke så populært. Opplevde det samme da jeg skulle til karmøy - for mange år siden - for å seile hjem en Moody33. Vi måtte reise uten nødraketter - de stod igjen på Fornebu-flyplass i Oslo!  :wink: Og det var lenge før Bin Laden og han kompiser begynte å røre på seg.....

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Har en svoger som gjorde omtrent samme turen for to uker siden (Hvaler-Tysnes). De måtte legge fra seg båten i Egersund og der ligger den enda. Har vært tung sjø langs Jæren lenge nå og utsiktene for bedring på de kanter er ikke de beste heller.

 

Båten ligger i gjestehavna i Egersund og der er det folk som tar seg en runde to ganger om dagen for å sjekke at alt er i orden.

 

Håper dere får en fin tur.

 

Hei igjen.

 

Hadde akkurat telefon fra min svoger som nå nærmer seg Haugesund. Han hentet båten i Egersund i dag tidlig og han melder om vel 3 meter høye bølger utenfor Jæren og dette har ført til at han har måttet gå med redusert fart. Han var glad for at det værste strekket nå var unnagjort og ser på resten av turen som plankekjøring. Regner med å være framme på Tysnes i kveld.

 

Båten hans er en Viksund 900 Futura med en Perkins 120Hk.

 

Han er forøvrig meget imponert over sjøegenskapene til båten.

Link to post
Share on other sites

I utgangspunktet var planen å gå heile døgnet, men sidan vi kun vart tre mann, blir vi liggande i Stavern og sova nokre timar, før vi går vidare utafor Rakkebåene og set kursen mot eit rutepunkt nær innseglinga til Lyngør.  Planen er å gå mykje utaskjærs, men erfaringa frå ein liknande tur i november i fjor seier at om det blir sjøsjuke om bord, vil vi trenga periodar med innaskjærsseilas for å koma til krefter.

Det er årevis siden jeg selv ble lei av å dra inn til Stavern, min erfaring (altfor mange ganger) er at det er å be om trøbbel for å komme videre. Hvis du har sydvest vindretning mer enn 9-10 m/s (og det har du ofte der) så er den sjøen du møter ut fra Stavern for å runde "klokkebøya" ut ved Rakkebåene ganske ille . Bølgene "roter seg opp" over det beryktede området.

 

Nei mitt råd er: bunkre opp godt og dra enten til Svenner eller Jomfrulandområdet. Utseilingen sydover fra Kragerø (Strømstangen??) kan også være av samme kategori.

 

Siste råd: Ta aldri sjanser du ellers ikke ville gjort, bare fordi du har en "tidsplan". Det har vi dessverre sett et par ganger dette året at det er FARLIG. Seilbåt fra Nederland i mars, seilbåt til Danmark i juni. Det gikk såvidt bra begge ganger.

 

Lykke til

 

mvh

 

Barsk II

(som fikk en mini-rederinne sist søndag, og vi gleder oss til seilturer neste sommer allerede....)

 

 :sad::flag: :nono: :nono: :cryin:

Link to post
Share on other sites

Det er årevis siden jeg selv ble lei av å dra inn til Stavern, min erfaring (altfor mange ganger) er at det er å be om trøbbel for å komme videre.

Er i grunnen einig, men vi skal henta resten av mannskapet der.  

 

Når det gjeld tidsplanen vår er ikkje den spesielt stram.  Vèrprognosane er rimeleg gode, og vi kjem så langt vi kjem.  Sørlandsekspressen skal og leva.

 

Elles er vi vel på plass i Grimsenkilen hos Osco marine.  Handelen er unnagjort og alle er nøgde med resultatet.  I morgon starter vi med skrubbing under og fjerning av rur frå drev og kjølevassinntak før båten skal på vatnet.  Vi reknar med at vi er klar til avreise i nitida i morgon tidleg.

 

Er nokon på sjøen i dei områda vi passerer høyrer vi på kanal L2 (og 16) på VHF.  Namnet på båten er Phazade.

 

Takk for tips om aktuelle hamner :confused:

Link to post
Share on other sites

(som fikk en mini-rederinne sist søndag, og vi gleder oss til seilturer neste sommer allerede....)

 

GRATULERER   :confused::cryin:

Dra på båttur med små barn anbefales i alle fall av oss. Kombiner gjerne med pappapermisjon, så rekker du en lang ferie

 

Beste måten å få bra mannskap på, er å avle dem selv.

 

Suzuki - ikke lang seiler, men LENGE seiler...

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Barsk II

(som fikk en mini-rederinne sist søndag, og vi gleder oss til seilturer neste sommer allerede....)

 

 

 

Gratulere så mye herfra også :confused::cryin::smash:

 

Enig med Suzuki

Alle mine unger har vert med i båt, også åben båt, fra før de kunne gå ( de to mindste måtte en tur i åben båt da de skulle på 6 ukerskontrol ) og de stortrives alle på sjøen.

 

Ps: Go' tur til Nils og mannskap, og gratulerer med ny båt.

Mvh. Jens Rytter.

 

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med dottera, Barsk II!

 

Fasit for helga vart Mandal.  Takk til Rolft på forumet her som via IM ga meg telefonnummer til hamnefogden i Mandal.

 

Mykje motvind eller mangel på vind førte til at vi ikkje nådde lenger.  Vi hadde håpa å koma til Farsund, men vèret vart såpass grisete med nedbør og frisk bris / liten kuling imot, så det passa oss betre å leggja seg inn i Mandal klokka 17:00 og ta bussen til Sandnes.

 

Elles møtte vi på ein Albin Nova som hadde fått motorstopp rett utafor Ny-Hellesund.  Vi såg båten og undra oss på at han låg i ro midt i leia med seglpresseninga på.  Då vi kom nærare veifta han med armane.  Vi fekk slepar ombord hos han når han var 20 til 40 meter frå land.  Han fekk slep til heimehamna si.

 

Vi reknar med å segla det siste stykket komande helg, det er meldt forholdsvis frisk vind frå sør.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Turen Halden-Stavanger tok oss tre veker, dels fordi vi hadde lite gunstig vermelding, og dels fordi vi hadde ei helg låst til familieplikter.  Siste del av turen, frå Mandal, tok vi i austleg frisk bris til liten kuling, og vi fekk oppleva både heftig surfing og sjøsjuke.

 

Ein «liten» navigasjonsfeil ga oss ei spesiell oppleving.   Vi Eg hadde lagt eit rutepunkt like vest for Siragrunnen, for å sikra at vi gjekk godt klar på sørsida av grunnen.  Dette rutepunktet la eg inn i GPS-en 10 lengdeminutt for langt vest :blush:, med det resultatet at vi etter ein platt lens ned mot dette punktet nesten fekk kryss inn mot Egersund.  Vi kom inn mot Søragabet på ein nordleg kurs og vi var langt av land når vi endeleg la kursen mot innseilingslyktene ved Egersund.  Vi hadde ikkje meir enn festa dei første fortøyningane før vi møtte «velkomstkomitèen» i form av tre tollarar utstyrt med lommelykter som ville om bord for å ransaka båten.  Eg forklarte navigasjonsfeilen, viste fram kart og kvitteringar for innkjøp gjort dagen før, og etter det var dei ikkje interesserte i oss meir.

 

Men- det er greit å sjå at dei ha ei viss kontroll med vareflyten inn mot kysten, og det er greit å vita at vi var synlege på radar.:smiley:

 

Motvind på Jærkysten gjorde at vi ikkje kom lenger enn til Tananger i går kveld, og eit velvilleg personale på Hummeren hotell lot oss liggja ved gjestebrygga for ein svært rimeleg penge.  Eg tok fri frå jobb i dag og gjekk den siste biten inn til heimehavna ved Stavanger.

Link to post
Share on other sites

vi møtte «velkomstkomitèen»

Det var jo en litt festlig bivirkning av navigasjonsfeilen :lol: :lol: :lol:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...