Jump to content

Frostsikring av motorrom, erfaringer?

Polarn

Recommended Posts

Nei, jeg mener varme må til slik at luften inne kan ta opp mer fuktighet enn den kalde luften ute. Men jeg lærer gjerne noe nytt

Nå vil nok den generelle fysikken, backet av naturlovene, anse resonementet i første del av første setning som korrekt oppfatning av virkelighetens verden. Sydvesten har tidligere brukt mye energi her på BP for å føre bevis for akkurat dette. Det er naturligvis de som tviler uansett bevis, på generell basis.

Hvorfor da ikke bare bruke små vifter?

Nei, jeg mener varme må til slik at luften inne kan ta opp mer fuktighet enn den kalde luften ute.

Vi er helt enige, Trikola.

Hvis du ser lenger opp, har jeg vel skrevet noe om at jeg ikke liker vifter.

Min erfaring er også at litt varmluft skaper god nok luftsirkulasjon og et tørt og godt inneklima uansett utetemperatur.

Mitt poeng var bare at man ikke behøver å holde 20 varmegrader for å oppnå dette.

Det holder lenge med et par frostvakter på 200 watt, og effekten oppnås selv om disse ikke klarer å holde varmegrader inne i de verste kuldeperiodene..

Har erfaring med vanlig 1000 watts panelovn under kalesje i sommer. Det var som å pisse i havet og håpe på at det steg. Hadde tilnærmet 0 effekt på hva det gjaldt av fuktighet ombord. Ble også kjent med et annet par med båt som sa at de også hadde testet panelovn uten hell og hadde godt over til vifte. Det hadde gitt stor forbedrende effekt.

Redigert av Polarn (see edit history)

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...