mewa 2 Startet 30.September.2010 Link til dette innlegget Startet 30.September.2010 Hei hvordan løsner man panelet på førersiden der hvor gasskontrollen står? har vært inne i stikkabinen og tatt ned dekselet i taket,ser det er tre skruer i nedre kant av interiørpanelet er det kun disse som holder eller er det fler som jeg ikke ser føler det sitter hveldig godt,er det i tilegg limt fast til skroget eller sitter det på en skinne som du skjyver det opp av.Takker for alle svar håper på svar raskt da dette haster.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 30.September.2010 Link til dette innlegget Svart 30.September.2010 Har ikke peiling på panelet, men er dette fortsettelsen av frikoblingsknappen? Sitter den fast? Eller har du fått den løs? Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
mewa 2 Svart 30.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2010 Dette er forsettelsen på problemet må få ut hele kopplingen for å lokalisere problemet,vet at andre har levert dette panelet for å få nytt trekk så noen må jo ha erfaring med hvordan det taes av. mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 30.September.2010 Link til dette innlegget Svart 30.September.2010 Ok. Jeg fant igjen en gammel tråd (jeg husket jeg hadde deltatt i) hvor deler av kontrollboksproblematikken er dekket. Fra denne tråden: "For å ta ut "Throttle only" knappen: Trykk inn knappen og flytt throttle forover. Knappen kan nå tas ut. (med fingermakt)." Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
mewa 2 Svart 30.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2010 Takk whistler, har demontert shifteren men det er den mekanismen som får den i gear som har hegt seg opp på en eller annen måte,på baksiden av dette panelet som shifteren sitter på er det over shiftere sin bakside lagt en plastkasse fra fabrikken så hvis du skal skifte gear/gass wire må du ha av dette panelet ellers kommer du ikke til.Det må da være noen som har demontert dette panelet og vet framgangsmåten... mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 30.September.2010 Link til dette innlegget Svart 30.September.2010 Har du prøvd på Bayliner Owner's Club forum? Det er et par racere der som kan svare på det meste. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Cruiseliner Svart 30.September.2010 Link til dette innlegget Svart 30.September.2010 Hvis det er noen som evt. kunne hjelpe deg her, måtte det ha vært Whistler. Har inntrykk av at han er guruen her på BP når det gjelder Bayliner. Men når han ikke kan hjelpe, bør du prøve baylinerownersclub.org. Masse amerikanere der som har vært borti det meste vedr. disse båtene. Trolig verdens mest solgte båttype, og de fleste befinner seg som kjent i USA. Et annet alternativ er å maile produsenten bayliners.com direkte, men har inntrykk av at de er dårlig på å respondere denne type henvendelser. Sitér dette innlegget Link to post
Cruiseliner Svart 30.September.2010 Link til dette innlegget Svart 30.September.2010 He, he, Whistler kom meg visst i forkjøpet. Sitér dette innlegget Link to post
mewa 2 Svart 2.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2010 Hei ingen som har skiftet gear eller gasswire på disse båtene eller er det så god kvalitet på dette at vi aldri trenger å skifte.Med så mange baylinere i Norge må jo noen ha tatt av dette f******* panelet . mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
Cruiseliner Svart 2.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2010 Still spørsmålet på den amerikanske siden som er oppgitt, der er det helt sikkert noen som har erfaring med dette. Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 2.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2010 Hei. Litt idemyldring kanskje? Du sier det er tre skruer i nedre kant som holder panelet fast. I øvre kant er det vel ikke plass til verktøy for å skru noe som helst fra innsiden. Så kanskje det er som du antyder i første innlegg en skinne som holder panelet inntil på toppen. Noe som er ganske åpenbart er at kontrollboksen er montert før panelet er satt på plass, så motsatt rekkefølge burde holde for å få det løst igjen. Speil og lommelykt er kurante verktøy i slike detektivoppdrag... Mine første "eventyr" bak dette panelet foregikk gjennom høyttalerhullet som er foran førerstolen på 2655. Det er et hav av plass bak der, samtidig som det er kabelgate for instrumentkabler, strøm til sikringspanelet, styrekabel, kabel til vinsj (det finnes en vinsj-pre-wire-option.) Okke som lagde jeg en luke som letter tilgang, og som lar meg lagre deler av kalesjen. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Normarco Svart 2.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2010 Hei og hå, Baylinere. Ta bort den fremre ventilasjons luken på høyre side, utvendig på skroget. Inni der vil du se to muttre, disse er festet til henholdsvis panelet og håndreekka. Sitér dette innlegget Link to post
mewa 2 Svart 3.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2010 Hei normarco har du demontert dette panelet ? mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
Normarco Svart 3.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2010 Heisann. Nja, det er vel det eneste som står for tur i båten min. Har hatt ute bensintanken og overhalt den. motoren er også overhalt skiftet alt av septik. (dette gir en avgass på sikt som ikke minner om kloakk, er vel egentlig et skifteintervall på dette også) overhalt VV bereder. dimensjonert opp ledningsnett, og lagt på relè styring på store forbrukere. flyttet batteriswitch flyttet fritidsbatteri(er) til den andre siden. støyisolert HELE motor rommet. Montert en manuell skottpumpe med vende ventiler slik at men kan tømme både det fremste skottet og set bakerset ( har også automatiske bunnpumper) montert flere kryssholter foran. skiftet alle skottgjennomføringer til Chrome utførsel. montert automatisk stabiliserings systeem fra www.mente-marine.com (gleder meg til å prøvee dette) Dashbord konsollen er demontert og trekkt om i sort skinn/kunst lær. Innvendig i soverommet er det nå blitt helt tett mellom motorrom og soverom ( det er ikke veldig tett orginalt) Ta av det øvre panelet i soveromet så ser du. Det er bare noen skruer som holder dettee på plass. Vel, uansett så skal dette trekkes om i hvitt skai og taket blir nok i beige skai, eller noe slikt (vinterarbeid) Mekanisk sett så er drevet for tur i løpet av vinteren, skal overhale dette. holder akkurat nå og gjør omm på seteoppsettet, liker ikke den à sosiale brønnen bak, så nå er alle seter på ett plan. Skal gjøre mere med dette, så dette prosjektet er langt fra ferdig. Vel vel, oveer til ditt problem har ikke hatt ute panelet, men slik som jeg ser dette, er det 6 muttre bak panelet i soveroms taket hvorav en mutter er rett bak wirene (flytt litt på disse) den holder fremre del av håndrekka. Videre er det 5 mutter rundt om kring i et logisk mønster. Bakom ventilasjonsluken ( ovenfor septiktanken) vil du se to muttre. Bilder av tankdemmonteringen finner Derer på www.baylinerownerscub.org , heter også NORMARCO der. Håper dette hjalp litt da.. --NORMARCO-- Sitér dette innlegget Link to post
mewa 2 Svart 3.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2010 (redigert) Hei normarco takk for hjelpen, ser som sagt 3 skruer i nedre del av panelet når jeg ser inn i luka i taket i stikkabinen men kan ikke se om det er skruer i øvre kant vet du noe om det ? jeg har ikke den håndrekka i min båt håper du kan legge ut noen billeder så vi kan se hvordan det ser ut lykke til videre med prosjektet mvh Mewa 2 Redigert 3.Oktober.2010 av mewa 2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Normarco Svart 3.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2010 He he, du ber om litt nå. var ute og tok noen bilder til deg. 241 er handrekka. 242 er tatt gjennon fremre ventilrist, høyre side skrog. 243; øverst i bidehjørnet ser du mutter nr 1. 244; nederst på dette u-klare bide har vi mutter nr 2 246; her befinner mutter 3 og 4 seg. 247; her ser vi ett nærbilde av nr 4 og øverst i bildet nr 5. Mello disse ser du frere feste til handrekka. sisse bildene er tatt opp luka i soverommet. slenger med bilde av motoren samtidig. Håper dette hjalp med å finne frem. --NORMARCO-- Sitér dette innlegget Link to post
mewa 2 Svart 3.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2010 Flott normarco tusen takk, forresten en nydelig motor hva slags motor hadde vært kjekkt å visst hvis du har billeder av innredningen ute hadde vært spennende å se hva du har fått til mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
Normarco Svart 3.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2010 Hei Hei. Takker og bukker, motoren er en Mercruiser 7.4 MPI (må ikke forveksles med EFI eller forgasser, for den saks skyld) ca 330 hk. Motoren vil jeg tro er levert sammen med båten i sin tid, altså 1998. Den var på overhalingstidspunktet gått 590 timer, logget inn i motorens styre enhet. Jeg brukte store deler av den forrige vinteren på dette, samt alt det andre som tidligere beskrevet. Bilder av innredning, dashbord og konsoll med mer vil komme når jeg har fått ting på plass, og man ser det ferdige resultat. Håper du får ut panelet, det skal jeg også begynne med snart. Om du ser noe som jeg ikke har tatt med i beregningen, gi neg beskjed er du snill. --NORMARCO-- Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.