2nd Trikker'n Startet 1.Oktober.2010 Link til dette innlegget Startet 1.Oktober.2010 (redigert) Ser nå stadig uspesifiserte (grå) fartøy på Marinetraffic i Oslofjorden. MMSI numrene kommer opp, men ikke navnet. Numrene finnes ikke på ITU sin webbside. Akkurat nå er det 6 i indre Oslofjord og 1 på vei ut, syd for Drøbak. Noen som har en forklaring? Redigert 1.Oktober.2010 av 2nd Trikker'n (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 1.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2010 Tyskerne kommer !!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 1.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2010 (redigert) Hei. Jeg har også observert dette, og det er kun hos marinetraffic.com dette skjer, hos sjøspeiderne er det rent for "UFO'er". Alle disse UFO'ene er registrert fra LA9NT sin mottaker. Jeg har hatt kontakt med ham, men han vet ikke hva som skjer. Min tanke er at hans mottaker registrerer feil for Nesodden-båtene, da nesten alle disse UFO'ene ligger i ruten mellom Oslo og Nesoddtangen. Her er det enten SW-feil eller dårlig mottak. Lars H. Redigert 1.Oktober.2010 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Mulligan Svart 1.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2010 Må være noe galt. MID'ene rapporterer et fartøy fra Jamaica og et fra Cook Islands. De andre MID'ene eksisterer ikke. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 1.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2010 Hans data formidles via aprs.fi (tror jeg). Kanskje du kan be ham stenge ned i noen timer, eller be ham sende direkte til MT. Så ser vi on noe skjer. En formann kan ikke være bekjent med å bedrive desinformasjon. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 1.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2010 Er ikke du selv leverandør av signaler til MT Trikkern? Da vet du mer om dette systemet enn meg og kan vel kontakte ham direkte selv via IM til BP-bruker LA9NT slik jeg gjorde? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
2nd Trikker'n Svart 1.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2010 MID'ene rapporterer et fartøy fra Jamaica og et fra Cook Islands. De andre MID'ene eksisterer ikke. Noen kommer opp med 257 Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 1.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2010 kan vel kontakte ham direkte selv via IM til BP-bruker LA9NT ? Joda, Det kan jeg gjøre. Trodde dere var bekjente. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 1.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2010 Nei, jeg aner ikke hvem han er, så dersom du som kjenner systemet tar kontakt, er det vel mer fornuftig. Jeg har kun merket meg brukernavnet i en tidligere AIS-tråd her på forumet. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
2nd Trikker'n Svart 1.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2010 IM sendt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.