ut mot havet Startet 2.Oktober.2010 Link til dette innlegget Startet 2.Oktober.2010 Skal skifte olje på motoren og lurer på kva som er enklaste måte å suge opp oljen på? Er det vanleg å suge opp oljen gjennom hullet til peilepinnen eller er det enklare måter å gjere dette på? Ser her på forumet at det er enkelte som blander olje i dieselen, er det noko som kan anbefalast? Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 2.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2010 Jeg bruker oljesuge pumpa til biltema, motoer må være varm. Suger ut olja via peilepinne hullet, tar ca 20 min med ca 5L. Husk å kjøre motor ett par minutter med ny olje også, da får du skylt ut gammel olje fra glidelager etc. Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
ut mot havet Svart 2.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2010 Jeg bruker oljesuge pumpa til biltema, Har kjøpt oljepumpe på Biltema så då er det vel berre å gå i gang. Dette er jo ein tungvint måte å gjere det på, vanskeleg å få slangen til å gå rette ned, den har ein tendens til å bøye seg, finnast det ein enkel måte for å ungå dette? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 2.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2010 MD21A har et eget oljesugerer i bakkant av motorn, styrbord side. Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 2.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2010 MD21 har vel et eget rør til å suge olje ut av plassert akter på styrbord side av motoren? Geir Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 2.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2010 Og oljen behøver ikke være "steike varm", som etter en lengre tur!! Den er fullt pumpbar når du kjenner det er en liten lunk i oljefilteret... Har brukt div. pumper de årene jeg har hatt båt. De siste årene nå har jeg prøvd disse vacumpumpene som bl.a Maritim selger... Works for me! Sitér dette innlegget Link to post
ut mot havet Svart 2.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2010 MD21A har et eget oljesugerer i bakkant av motorn, styrbord side. Har lurt litt på kva det røret er til, kan eg berre kople slangen på pumpa til røret eller må eg føre slangen ned i røret? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 2.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2010 fritt valg, jeg har bare koblet til røret. Sitér dette innlegget Link to post
spilli Svart 2.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2010 jeg har bare koblet til røret. Hei! Enig med Ingar. Finn deg en passe myk slange invendig mål 8 mm. Varm den opp litt og tre den på utsiden av røret som kommer opp i akterkant av motorens H,side (styrbord) Selv bruker jeg sylinder som jeg suger ned til 100 micron vakuum, og "slurp" så er all oje tømt. Men bruk gjerne disse "Vakuum pumpene" fra bt e.l. Advarsel!!!!;"Ikke stikk noe ned i et høl du ikke har kontroll på etterpå" Dette får du tolke som du vil Mvh spilli Sitér dette innlegget Link to post
ut mot havet Svart 2.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2010 Takk for svært utfyllande og gode svar. Ha ei fin helg alle sammen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.