Knutandr Startet 3.Oktober.2010 Del på Facebook Startet 3.Oktober.2010 Er det noen som har peiling? holder nå på montere i sjarken. En inne og en ute. som går til innenbords motor. Skulle gjerne sett et "koblingskjema" for dette. Spakene er av denne typen http://www.maritim.no/product.aspx?id=3700&groupkey=006001040 Sitér dette innlegget Link to post
beertrip Svart 3.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2010 (redigert) Nå har jeg aldri montert to kontrollboxer, men det burde vel være en grei sak.. eller? En bør vel ha en "splitter" eller rettere en "synkronisator" : synkronisator fra maritim Du bør ha to av denne , en til gass og en til gear. Ellers er det vel bare å montere dette sammen og justere at begge posisjoner går likt PS: Nå vet jeg ikke om disse passer dine kabler,dette var kun ment som et eksempel Hvis jeg er på bærtur her,så får en vel høre dette Mvh Beertrip Redigert 3.Oktober.2010 av beertrip (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 3.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2010 ehh, det er vel bare en kontrollboks, men den har 2 spaker, en til gir og en til gass. det er det samme som en vanlig med gir og gass på en spak, du kobler på en girkabel og en gass kabel som du fester på festene på motoren til gir og gass (pass på å feste riktigt, så ikke girspaken blir gass og gass spaken til gir, dette finner du lett ut av ved å gire frem og tilbake, så vet du hvilken som er gir og hvilken som er gass). jeg har gir og gass på samme spak, men det er to kabler som går inn i motoren, en til gir, og en til gass. Håper det var til hjelp? Sitér dette innlegget Link to post
Knutandr Svart 3.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Oktober.2010 takk for svar. det skal ikke være nødvendig med en slik synkronisator, skal være å nok å "seriekoble" videre til neste kontrollboks. Har nå fått til den som står ute på skottet, som har kabler direkte til motoren, nå gjennstår å koble kablene som går videre inn i styrhuset. Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 3.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2010 Du skal ha to styreposisjoner altså? Sitér dette innlegget Link to post
Knutandr Svart 3.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Oktober.2010 ja stemmer Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 3.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2010 ok, da vet ikke jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Knutandr Svart 3.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Oktober.2010 Haqr funnet ut av det, bare å klø seg litt i hodet, å kke gi opp så går d Sitér dette innlegget Link to post
Karlsenkystfiske Svart 6.Februar.2018 Del på Facebook Svart 6.Februar.2018 Ingen som vet om det finnes en dings som gir utveksling på hendlene? På min båt er arbeidslengda til "pådragsarmen" på motoren veldig kort, noe som gir et veldig kort arbeidsområdet på gasshendelen! Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 6.Februar.2018 Del på Facebook Svart 6.Februar.2018 Mange kontrollbokser har flere hull på braketten som wiren er festet til. Sjekk om du har det på din. Har den det, så sett wiren på innerste hullet, da har du lavere utveksling. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.