egb1 Startet 3.Oktober.2010 Link til dette innlegget Startet 3.Oktober.2010 Jeg har kjørt på grunn og fått en sprekk i girhuset. Er det vanskelig å skifte dette selv? Hva må jeg evt. regne med i kostnad dersom jeg leverer den på merkeverksted? Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 3.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2010 Om du får tak i en delemotor er det 0 sak å bytte huset selv. Du må jo ha det av en gang i blandt for å bytte impeller uansett?? Å levere den inn på verksted er erfaringsmessig dyrt. Enten må de sveise den eller bytte, kommer litt ann på skaden da. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
egb1 Svart 3.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2010 Takk for svar, det er selve klokka som har fått en tydelig sprekk.Motoren er ganske ny, så jeg tenker vel at innmaten er like fin. Er det allikevel enkelt å bytte? Tenker å kjøpe nye deler. Sitér dette innlegget Link to post
egb1 Svart 3.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2010 Takk for svar, det er selve klokka under vannsom har fått en tydelig sprekk.Motoren er ganske ny, så jeg tenker vel at innmaten er like fin. Er det allikevel enkelt å bytte? Tenker å kjøpe nye deler. Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 3.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2010 så jeg tenker vel at innmaten er like fin. Er det allikevel enkelt å bytte? Tenker å kjøpe nye deler. Skal du gjøre det selv ville jeg anbefale å skaffe tilveie et brukt komplett girhus ( eventuelt nytt, men det er dyrt ), da kan de fleste med litt tekniske evner bytte de ut på et par timer ( inkl. kaffe/te/røke pauser ). Å bytte over innmaten til et nytt hus er også fullt mulig, men det krever i de fleste til feller endel spesialverktøy Avdragere/ters for å demotere det gamle girhuset. Måle ur ++ for å justere korrekt inngrep på girdrevene ( justeres i de fleste tilfeller med tynne metall shimms som legges til/fjernes for å få korrekt inngrep/klaring . Er det brukt koniske rulle/kule lagre må disse også justeres med korrekt klaring ( flere av lagrene bør også byttes da de kan være vanskelige å få ut av det gamle huset uskadet ) De to nederste punktet er meget viktig for holdbarheten på girhuset, feil juster og du kan slite ut girhuset på en halv sesong ( burde holde 30 ? ) .. Et alternativ kunne vært å fått noen til å sveise sprekken ?? ( bør sveises med innmaten på plass ), gjort riktig så burde det holde i laaaang tid . Finnes også muligheter for å lodde aluminiumen ( gir mindre varme en sveising ), en variant her ... Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
puddingen Svart 3.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2010 Dæven.. Takk for den linken Droll ! Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 3.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2010 oi, det der er netopp det jeg trenger etter å ha knekt bolt i undervannshuset jo. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Geir Hel Svart 3.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2010 Ja dæven enig med puddingen.Takk for linken Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
alphaman Svart 3.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2010 på ebay betalte jeg 110,-kr inkl.frakt tok 4dager......søk hts 2000 Sitér dette innlegget Link to post
ansgar Svart 3.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2010 (redigert) på ebay betalte jeg 110,-kr inkl.frakt tok 4dager...... Dette så jo fancy ut. Hvilken kjøpte du, ser at de finnes i forskjellige størrelser? Redigert 3.Oktober.2010 av ansgar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.