Tom Rør Startet 3.Oktober.2010 Link til dette innlegget Startet 3.Oktober.2010 Jeg ligger på Aker brygge, og i nattens mulm og mørke, kom det en båt full av unge mennesker i feststemning, som så ut til å skulle på byen. De la seg utenpå den båten som jeg hadde latt ligge utenpå meg, og siden de ikke sa noe, gikk jeg ut fra at de om ikke annet skulle sove i båten.Barnefamilien i seilbåten ved siden av meg, måtte få hjelp av noen til å forhale denne båten, da de skulle reise i morges.(jeg lå og snorket, så derfor hjalp ikke jeg til) Jeg våknet, og de som hjalp til forhale sa at det ikke var noe folk ombord, og her ligger jeg da Jeg har tau i en bøye foran, og fortøyning bak. X-99 en som ligger ved siden av tilhører en skole i Oslo, og jeg fikk tak i en representant for denne skolens seilforening, og ba ham om å få tak i noen som umiddelbart kunne fjerne båten! Jeg vil ikke være ansvarlig for denne båten, samt at det blir vanskelig å både gå ut med egen båt, og fikse fortøyningen hans foran samtidig. Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 3.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2010 Det er selvfølgelig helt tankeløst å bare la båten ligge på utsiden uten å ta kontakt med de som ligger innenfor - og deretter forlate båten. Har selv hjulpet båtvenner i samme situasjon til å forhale og fortøye på nytt til bryggen når båten på innsiden har gått. En gang dreide det seg om en 40 fots seilbåt, ikke akkurat så festlig å holde på med noe slikt uten eierens tilstedeværelse. Det har tidligere pågått diskusjoner her på båtplassen om hvordan man skal forholde seg til annen manns båt og forøyning og det ser ut til at de aller fleste mener at en ikke under noen omstendighet skal tillate seg å løsne fortøynig etc. Jeg mener at dette prinsippet ikke kan gjelde i tilfellene som nevnt her. Jeg mener også at det må være eierens eget ansvar dersom det oppstår skader på båten ved slik flytting. Når man etterlater båten slik tilsier sunn fornuft at man gjør dette på eget ansvar og egen risiko. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 3.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2010 Fikk kontakt med noen folk, som igjen fikk de som kom i båten til å ringe meg. Med skkkelig "whiskyvoice", spurte han" Åssen er ståa?" He he. Gutta kom nå, og de la seg helt flate. Da er vel egentlig "case closed" Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 3.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2010 Folk som ike tar ansvar har ikke noe på sjøen å gjøre. Litt gåre-så-gåre, mentalitet. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Poseidon Svart 3.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2010 Jeg vet et sted man var plaget av dette. Det var et lukket arrangement, men kun forhåndspåmeldte deltagere. Der var man litt plaget av folk som kom med helt andre båter, la dem fra seg på utsiden av en tilfeldig båt med den vanlige "skal-bare-et-øyblikk-unnskyldning" før de forsvant og ble borte. Der gikk man over til å forhale disse uvedkommende båtene over til en øy, hvor de ble godt fortøyd med fendrer og det hele. Jeg hørte aldri om noen som gjorde det samme stuntet to ganger . . . . Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Tom Rør Svart 3.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2010 Enig Astor! Det var passe straff for dem som ble liggende på øya Poseidon!! Sitér dette innlegget Link to post
Dag Erik Svart 10.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2010 Her er vi ved et springende punkt, tror jeg. Folkeskikk er det noe som heter - og selv om man skal på byen å more seg, og det må være lov, er det også lov å bruke Huet!Jeg spør alltid båten(e) innenfor når de har tenkt å gå, og er det ikke noen om bord, legger jeg igjen en lapp med navn/telefonnummer Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.