Avolites Startet 4.Oktober.2010 Link til dette innlegget Startet 4.Oktober.2010 (redigert) Hei! er det noen som kan forklare meg hvordan man skal vinterkonservere en mercruser 3 liter med alpha drev? fra start til slutt? Redigert 4.Oktober.2010 av Stig H (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 4.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2010 Har aldri hatt en tre-liter annet enn fra polet, men fremgangsmåten burde være den samme som for en V8 med forgasser. Jeg blander ikke inn frostvæske i forklaringen da det ikke er nødvendig å la den stå med frostvæske i vinteren gjennom. Om du ønsker det må dette gjøres samtidig med foggingen i slutten av prosedyren. -Skru løs flammedemperen slik at den kan tas av med fingrene, eller la den være av. -Sett spylemuffer på gjellene på drevet, og sett på vannet. -Fyr opp motoren og kjør til den når driftstemperatur (unngå turtall over 1500 rpm da det ikke er nok kjølevann i hageslangen) -Kjør motoren i 20-30 min på tomgang ved driftstemperatur (du ser på tempmåleren at termostaten åpner). -Spray foggingolje i luftinntaket iht oppskrift på boksen (ca 2-3 10 sek dusjer) med turtall rundt 1000-1500. Det vil nå ryke betraktelig baki der... Stans motoren under siste inndusjing. -Skru av vannet og ta av muffene. -Skift motorolje og filter (anbefaler tempo/biltema/pela vakumpumpe til dette). -Kjør motoren på starteren (uten å starte) 5-6 sek (flipp kill-switch til off). -Tapp ned blokka og manifold med de blå plast-vingeskruene rundt om på motoren. Bruk en binders/ståltråd til å stake om nødvendig. -Tapp av girolje, tappeskrue i bulb løsnes(sjekk for store spon på bolt og evt vann i bunnen)og lufteskrue i øvre del av drevet. Skrap ut gamle fiberpakninger. -Fyll ny olje fra bunnen av drevet til det tyter ut av lufteskruen i øvre del av drevet. Skrue i denne (ny pakning påsettes)pump videre til det når opp i bunnen av reservoiret i motorrommet. (ca 1 liter) Topp reservoiret til full-linjen. -Sett i tappeskrue med ny pakning. -Rens flammedemper og skru denne fast igjen. Om jeg har glemt noe er det et kobbel som rykker inn og påpeker det. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.