RSL Svart 7.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2010 Man danner seg et bilde av det inntrykket man har . Ungdommer kan du umulig ha ungått å truffet i mange sammenhenger , så den sammenliggningen var dårlig. Men jeg har ikke pratet vidre mye med seilere utenom på bp. Derfor dette "syke" intrykket av dere :-) Jeg har truffet mange ungdommer. Har to stykker selv og har i tillegg vært ungdom selv en gang. Mulig sammenligningen var dårlig, men jeg oppfordrer deg på det sterkeste å prate med folk i motorbåter med mast i stedet for targabøyle også. Du vil nok bli lettet når det viser seg at de er helt normale... Noen av oss i det minste.... Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Mariell Svart 7.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2010 Dette ordspillet mellom motor og seilbåtfolket som verserer i flere tråder her på forumet tror jeg ikke noen tar seriøst.....om så er tilfelle, så blir jeg veldig ovverrasket.. Å da har jeg misforstått totalt. Trodde det var sånn jeg. Neida, faktisk er de jeg er mest sammen med på vannet, 2 seilbåt eiere. De er (nesten) like omgjenglige som motorbåt eiere de. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
roeren Svart 8.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2010 Siden tittelspørsmålet er om det skal innføres restriksjoner på bråkete seilbåtmaster, må jeg først svare et bestemt NEI! Jeg lurer på: Er det ikke 3 slags støy fra seilbåter i havn: 1) Slamrende tauverk mot masten. 2) Ulende vant og stag. 3) Uling i hule master for rullestorseil. Tar jeg feil her? I alle fall: Dette må da ha vært fenomener som svært mange seilbåteiere har hatt i flere årtier; så det er mildt sagt forbausende at ikke det er utviklet standardutstyr og -prosedyrer for dette som samtlige seilbåteiere bruker med selvfølgelighet. For øvrig synes jeg at støyende motorer - noen bråker helt infernalsk! - og motorkjøring for å lade batterier er en uting; det siste må bero på for liten batteribank og/eller for svak lader. For ikke å snakke om å sende ungene ut og kjøre rundt og rundt i havna med jolla! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.