Leif T. Røbekk Startet 5.Oktober.2010 Link til dette innlegget Startet 5.Oktober.2010 Har kjøpt meg en cranchi 34. Har dere noen tips på hvordan en bytter ut de engelske strøm kontaktene over til norske?Finnes det noe som passer i de samme "hullene" ? Sitér dette innlegget Link to post
borghans Svart 5.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2010 Enten så kjøper du adapter / overganger og putter i kontaketene. Sånne som man bruker når man drar på ferie. Eller du kjøper nye "norske" kontakter, demonterer de som står der og monterer nye. Men jeg vet jo ikke om kontaktene dine er innfelt, men adapter kan du bruke. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 5.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2010 Har selv en engelsk båt, og jeg kjøpte adaptere på Clas Ohlson. De koster ikke stort, og funker bra. Det fine med de engelske kontaktene, er at de har egen bryter, og det liker jeg Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 5.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2010 Gratulerer med ny båt Artig å se at det er flere fra M & R som satser på Italiensk sportscruiser. Jeg er i ferd med å kjøpe en Gobbi 345. Cranchi 34 var etter hvert et varmt alternativ, men jeg fant ikke noen innefor de årsmodeller jeg ville ha. Vil gjerne få høre mer om erfaringene dine etterhvert. Hvilken årsmodel og med hvilke motorer, er det du har kjøpt ? Sitér dette innlegget Link to post
Mossekråke Svart 6.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2010 Har selv en Fairline hvor det satt "engelske" kontater. Fikk kjøpt "norske" kontakter som passet rett inn hos Stavanger Marinesenter AS. Du kan gå inn på deres hjemmeside,(http://www.stavangermarinesenter.no/nettbutikk_fairline.html),så ser du hvordan de ser ut. Regner med at de også passer i din båt. Sitér dette innlegget Link to post
thp Svart 6.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2010 Hei! Cranchi bruker elektrisk utstyr(lamper,brytere og stikkontakter) fra cantalupi. Importør i norge er Telmo. Der får du helt sikkert tak i originale stikkontakter. Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 6.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2010 Overgang fra engelsk til norsk pleier i en del tilfelle ha sikring også Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.