-morten- Startet 6.Oktober.2010 Del på Facebook Startet 6.Oktober.2010 Hei la merke til at Askeladden Beetle på brygga vår hadd kun sidelanterner ingen akterlandterne og ingen topp landterne? er det slik på alle eller har eieren vært uheldig og ev. revet av en rundtlysende landterne som burde vært et minimum? Noen som vet noe om dette? ser jo ikke ut til å være noe lanterne feste i forkant av vindskjermen i hvertfall ikke? har man jo først sidelandterner må man jo enten ha topp og hekk da eller en rundtlysende slik det er på skjerdgårdsjeeper.. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Hansi Svart 6.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2010 (redigert) Har ikke kjennskap til båttypen. Hvis båten er under 7 meter er det ikke krav til topp og akterlanterne. Gjør båten over 7 knop er det krav til en hvit rundtlysende lanterne, denne kan monteres aktenfor styreposisjon om ønskelig. Mulig at denne båten har en stanglanterne som er demontert, vet ikke. Les mer om kravet til lanterneføring her. Redigert 6.Oktober.2010 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nøtterøy Svart 6.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2010 Beetle har en rundtlysene lanterne monter på en stang. denne settes i et 12V "hull" på babord side akterut på båten. Vanligvis har ikke eierene denne lanternen montert når de ikke bruker den. Beetle har ikke topplanterne. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 6.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2010 Kjenner heller ikke denne båten spesifikt, men har inntrykk av at de fleste båter av denne typen/størrelsen har en demonterbar rundtlysende hvit lanterne (som ligger under lokket på akterbenken?) som festes på dollbordet akterut på båten. SÅnn har det i allefall vært på de fire siste båtene jeg har hatt. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Hansi Svart 6.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2010 SÅnn har det i allefall vært på de fire siste båtene jeg har hatt. Er slik på min også. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 6.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Oktober.2010 Beetle har en rundtlysene lanterne monter på en stang. denne settes i et 12V "hull" på babord side akterut på båten. Vanligvis har ikke eierene denne lanternen montert når de ikke bruker den. Beetle har ikke topplanterne. Ja da skjønner jeg hehe.. synes det var rart at den hadde bare sidelandterner ja og ikke noe mere. Har vel for gammel båt jeg da som har akterlandterne og topplandterne hehe Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.