POL Startet 6.Oktober.2010 Link til dette innlegget Startet 6.Oktober.2010 (redigert) Lurer på om noen kan gi meg et riktig svar på følgende: 1.En svensk privatperson skal selge en brukt Volvo la oss si til 150000 svenske kroner. La oss si at dette tilsvarer 120000 norske kroner. Hva må jeg ut med i norske kroner for å få motoren til Norge? Ser bort fra fraktomkostninger. 2. Blir reknestykket et annet om motoren blir kjøpt av et firma i Sverige? mvh POL Redigert 6.Oktober.2010 av POL (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 6.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2010 (redigert) Legg til 150,50 pr. hk i avgift, og sleng på 25% mva på det hele inkludert fakturabeløpet og hk avgift, så har du kosten på motoren.... Ny motor fra firma så vil du refundert svensk mva. som er 25%, som da går ut på ett... da blir det kun hk avgift som tilkommer med mva. selvsagt... Redigert 6.Oktober.2010 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
egilwh Svart 6.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2010 Nesten riktig fra Sydvesten, du må ta med 25% mva på fraktkosten fram til grensen også. Egentlig uavhengig av om du henter den selv... Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Sydvesten Svart 6.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2010 Joda, men i startinnlegget så ble det oppgitt at en skulle se bort fra dette i regnestykket, så derfor er det ikke det med Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
spjærøy26 Svart 6.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2010 men man må betale moms på frakten uansett. minstebeløbet er 3000 kr Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 6.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2010 Motoren har allerede avlagt hestekreftavgift i sverige. Det må da blir Jens sitt problem om ikkje Kong Karl oversender de pengene når motoren flytter. Får du den over grensa uten tulltoll så er det vel bare å la det stå til Er motoren eldre en 1996 er den fritatt for hk avgift uansett trur eg. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Eureka Svart 6.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2010 -om det er en relativt ny motor, innenfor fabrikkgaranti, så forsvinner vel den også idet man importerer den.. stemmer ikke det? Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 7.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2010 Motoren har allerede avlagt hestekreftavgift i sverige. Er motoren eldre en 1996 er den fritatt for hk avgift uansett trur eg. Det er ikke egen hk avgift i Sverige, og ei heller er det noe fritak for hk avgift for motorer laget før 1996... Det er faktisk full hk avgift på en båtmotor selv om den 100år gammel, ikke så mye som en krone i reduskjon. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Jernbåten Svart 7.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2010 Korrekt hr. Sydvesten. Sitér dette innlegget Link to post
POL Svart 7.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2010 Takker for svar. mvh POL Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Gyda Svart 7.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2010 men man må betale moms på frakten uansett. minstebeløbet er 3000 kr Nei nå tuller du fælt... (håper jeg) Det har vel alderi i verden vært noe som heter minstebeløp når det gjelder moms. En betaler vel moms av fraktkostnaden uansett hva den måtte være, kr 300 eller kr 3000??? Sitér dette innlegget S/Y Gyda Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.