Jump to content

Edit History

Lars H.

Lars H.

MajorAndy skrev for 1 time siden:

Helt korrekt, @Ove T Ved du også hvorfor det var et så berygtet og farligt sted? (Jeg ved det ikke) Der er noget med strømforholdene der, for jeg har flere gange oplevet, at søen rejser sig markant lige omkring øen. Men hvorfor ved jeg ikke.

 

Litt på siden av emnet "Hvor er dette", men spesielt i seilskutetiden var det utrolig mange forlis fra Koster og sydover.

 

Her en statistikk for området Koster til litt syd for Väderöarne.

 

forlis_tekst.jpg.3e5ea2b0fa43438e71ee7fe2f31d36e2.jpg

 

Og her et kart for området Koster ned mot Gule Humpen med anmerkninger for forlis i perioden.

 

forlis_kart.jpg.8c0bb669dfa03596f0a9b499f782181e.jpg

 

Kart og tekst er fra boken Skeppsbrott av Reiner Sörensen som bodde på Kalvön utenfor Havstensund.

Lars H.

Lars H.

MajorAndy skrev for 1 time siden:

Helt korrekt, @Ove T Ved du også hvorfor det var et så berygtet og farligt sted? (Jeg ved det ikke) Der er noget med strømforholdene der, for jeg har flere gange oplevet, at søen rejser sig markant lige omkring øen. Men hvorfor ved jeg ikke.

 

Litt på siden av emnet "Hvor er dette", men spesielt i seilskutetiden var det utrolig mange forlis fra Koster og sydover.

 

Her en statistikk for området Koster til litt syd for Väderöarne.

 

forlis_tekst.jpg.3e5ea2b0fa43438e71ee7fe2f31d36e2.jpg

 

Og her et kart for området Koster ned mot Gule Humpen med anmerkninger for forlis i perioden.

 

forlis_kart.jpg.8c0bb669dfa03596f0a9b499f782181e.jpg



×
×
  • Create New...