Jump to content

Yamaha F60, hvordan bruke 'tåkespray'?

baaten60

Recommended Posts

Heisann. Har en Yamaha F60 motor som skal lagres for vinteren. Har lest i "eierhåndboka" at jeg skal fylle motoren med noe som de kaller Tåke spray. Men finner ikke ut av hvor dette skal sprayes inn. Kikket på motoren men kan ikke se hvor det skal inn. Noen her som har gjort dette før? Hadde vært kjempe fint vist noen kunne hjelpe meg her :saint: Bilder hadde også vært kjempe! :)

Takker for svar! :rolleyes:

kalles "fogging oil" på originalspråket, sprayes inn i innsug mens motoren går.    Er en seig, klebrig olje som holder seg på plass.  

Og til våren kan det ofte lønne seg å vente med å bytte plugger til at man har fått startet opp for første gang - det blir endel røyk når motoren skal kvitte seg med denne guffa. 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Takk for svar. men kan dere være litt mer spesifikk når det gjelder innsuget? hvor på innsuget da?

Siterer fra Yamahas brukerhåndbok: Det skal sprayes litt konserveringsolje vekselsvis i inntaksstøydemperen eller tåkespray hullet. Kan noen sende meg et bilde av dette såkalte "Tåkespray" hullet? Jeg har snakket med noen verksteder som driver med båter og båtopplag, de sier at dette ikke er viktig og derfor har de ikke villet fortelle meg hvor hullene er. ( de har vel kanskje lyst til å ta jobben for meg, og dermed tjene penger )

Takker for flere svar :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...