Sturee Startet 7.Oktober.2010 Del på Facebook Startet 7.Oktober.2010 Hei Har kjøpt meg et vaskemiddel som heter New Magic til RIBen, har blitt anbefalt dette middelet av flere. men hvordan skal jeg gå frem? forsto ikke helt det som står på flaska, det funker iallefall ikke like bra som jeg har hørt. Mvh NT Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 7.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2010 Bruk sånne skuresvamper som du får kjøpt i matbutikkene. Koster vel 8 kr. for en tipakning eller noe slikt. Ta middelet på svampen og skrubb i sirkler. Du vil se skitten forsvinner og fargen kommer frem. Tørk av med en ren klut. Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Sturee Svart 7.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Oktober.2010 Takk for svar Sitér dette innlegget Link to post
carmencita Svart 7.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2010 Men husk for all del å legge på voksen etterpå, ellers er den utsatt for uv stråler. Mvh, Carmencita Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 7.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Oktober.2010 hvilken voks? Sitér dette innlegget Link to post
carmencita Svart 7.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2010 Det er 2 typer voks fra samme produsent, Blue Marine. Den ene er på tilsvarende spray flaske som "new magic" og den tror je heter "Gumemp" eller noe slikt. Den andre er en krem som smøres på som heter "new gum cream". Jeg ble hvertfall advart mot å droppe voksen av han som solgte meg "new magic" Min erfaring med rensen er meget god. Mvh, Carmencita. Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 8.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2010 Gum cream etterpå er ganske avgjørende ja. Beskytter mot UV, ny skitt og forurensing. Og resultatet holder seg enda lengre. Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Sturee Svart 8.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Oktober.2010 skal se om de har det, men jeg synes ikke det funka så bra som jeg hadde håpet. en jeg kjenner hadde brukt det bå en lik båt, bare styggere, den er strøken nå, men jeg har forstatt masse svarte striper som ikke går vekk. Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 8.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2010 Som sagt, bruk sånne skuresvamper som har en ru side. Bruk litt kraft og bruk god tid. Da jeg tok dette på min båt første gang var den grårosa av solbleking og forurensing/støv og salt, brukte minst halve dagen på å få den slik jeg ønsket, og så kunne jeg begynne med gum cream. Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Sturee Svart 8.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Oktober.2010 ok, takk for tips, tar en runde til når jeg får mulighet. Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 9.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Oktober.2010 hår fått tak i new gum cream, hvordan skal jeg bruke denne? Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 9.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2010 Jeg har brukt en tørr fille evt. svamp. Står vel på flasken tror jeg. Bruk/påfør det som et poleringsmiddel. Vær obs på at pontongene kan være litt glatte den første tiden etter påføring. Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Sturee Svart 9.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Oktober.2010 har aldri polert før, hvordan påfører man det? Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 11.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Oktober.2010 skuresvamp, mener du sånne gryteskrubber da? og hvordan går jeg frem når jeg polerer for hånd? Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 11.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2010 Sånne skuresvamper ja. Ikke noe med stål e.l. i da selvsagt. De har som regel en grønn, ru side. Gum creamen tar du rett på pontongen eller i kluten, påfør i overlappende sirkler. Når du har tatt hele båten kan du dra over med en ren, tørr klut for å få bort overskuddsrester. Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
volfro Svart 30.Desember.2010 Del på Facebook Svart 30.Desember.2010 Fannt disse snuttene på youtube. Noen som har funnet web siden deres? Sitér dette innlegget Link to post
30føtter Svart 31.Desember.2010 Del på Facebook Svart 31.Desember.2010 Hei! Eg brukte Hugo på en rød eldre gummibåt med godt resultat. Skitten forsvant og fargen kom fram. Ser ut som ny, men mulig den burde poleres. Hugo er jo et kraftig skuremiddel. Ha et godt båt år Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.