Jump to content

New Magic Vaskemiddel for gummibåter, fremgangsmåte?

Sturee

Recommended Posts

Bruk sånne skuresvamper som du får kjøpt i matbutikkene. Koster vel 8 kr. for en tipakning eller noe slikt. Ta middelet på svampen og skrubb i sirkler. Du vil se skitten forsvinner og fargen kommer frem. Tørk av med en ren klut.

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Det er 2 typer voks fra samme produsent, Blue Marine.

Den ene er på tilsvarende spray flaske som "new magic" og den tror je heter "Gumemp" eller noe slikt.

Den andre er en krem som smøres på som heter "new gum cream".

Jeg ble hvertfall advart mot å droppe voksen av han som solgte meg "new magic"

Min erfaring med rensen er meget god.

Mvh,

Carmencita.

Gum cream etterpå er ganske avgjørende ja. Beskytter mot UV, ny skitt og forurensing. Og resultatet holder seg enda lengre.

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Som sagt, bruk sånne skuresvamper som har en ru side. Bruk litt kraft og bruk god tid. Da jeg tok dette på min båt første gang var den grårosa av solbleking og forurensing/støv og salt, brukte minst halve dagen på å få den slik jeg ønsket, og så kunne jeg begynne med gum cream.

Jeg har brukt en tørr fille evt. svamp. Står vel på flasken tror jeg. Bruk/påfør det som et poleringsmiddel. Vær obs på at pontongene kan være litt glatte den første tiden etter påføring.

Sånne skuresvamper ja. Ikke noe med stål e.l. i da selvsagt. De har som regel en grønn, ru side.

Gum creamen tar du rett på pontongen eller i kluten, påfør i overlappende sirkler. Når du har tatt hele båten kan du dra over med en ren, tørr klut for å få bort overskuddsrester.

• 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...