Platt Startet 8.Oktober.2010 Link til dette innlegget Startet 8.Oktober.2010 Hei. Er det noen som vet om en svenske som vil kjøpe båt i Norge må betale hk-avgift, mva, osv. til den svenske stat for å få båten med seg inn i Sverige? Sitér dette innlegget Link to post
Halvor Svart 8.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2010 Hei! Ingen hk avgift, men MVA vil de nok ha. Ta en telefon til Eda Tollstasjon 0046771-52 05 20 så får du opplysninger. God helg. Halvor Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 8.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2010 Er det noen som vet om en svenske som vil kjøpe båt i Norge må betale hk-avgift, mva, osv. til den svenske stat for å få båten med seg inn i Sverige? Ikke hk avgift siden de ikke har det i Sverige, men svensk m.v.a må han betale.... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Platt Svart 11.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2010 (redigert) Takker for svar. Har videreformidlet til potensiell svensk kjøper. Er det noen som har forslag til firma som kan frakte 24' båt til Stockholm, evt. svensk firma som har kjøring på Østlandet og som kan ta med båten på tom retur? Redigert 11.Oktober.2010 av Midi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Halvor Svart 11.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2010 Hei! Jeg har brukt en kar fra Arvika som heter Thomas Johansson. En dyktig kar som har krana si" i hånda". Tlf +46 70 55 42 42 8. Han kjører over hele Sverige og deler av Norge. Hør med han om det passer. Lykke til! Halvor Sitér dette innlegget Link to post
borghans Svart 11.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2010 Det burde jo vært sånn at hk avgit ble refundert tilbaka av staten når båten selges ut av landet, på samme måte som at det må betales hk avgift ved innførsel. Trekker da paraleller til skattesystemet,der man betaler skatt av overskudd og får fradrag for underskudd (dersom man er næringsdrivende) Sitér dette innlegget Link to post
Platt Svart 11.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2010 Hei, Halvor. Takk for tipset. Driver og skal selge båten, så jeg sender det videre til interessert svenske. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.