la plancha Startet 8.Oktober.2010 Link til dette innlegget Startet 8.Oktober.2010 Jeg har en vp tamd40 med ms3c gearkasse hvor gearet plutselig mister taket og slurer kraftig dette skjer bare over 3000 omdreininger Konen i kassa er byttet for 5 år siden og har hatt problemet hele tiden Den konen jeg tok ut var merket "top" på den ene enden mens den nye originale ikke var merket. jeg klarte ikke da å måle noen forskjell på sidene på den nye så jeg satt den bare inn. er det mulig å shimse den og i såfall hvilken side skal den shimses på? Jeg bruker valvoline sae 30 heavy duty olje på kassa. Trenger noen gode tips her.. jeg har verkstedmanual fra drevia på kassa men det står ikke noe spesielt anmerket der Terje P Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 8.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2010 Har ikke peiling egentlig, men feil propell KAN være en årsak. Uansett skal det vel være vanlig motorolje på disse kassene. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
finnmarken Svart 8.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2010 Har du sjekka om du kan skru til klemflensen? Jeg opplevde en gang at girkassa "slura". Dette ble verre og verre. Fant til slutt ut at klemflensen ikke var skrudd til godt nok. Ellers har jeg også vært borti at en girkasse har slura fordi den ikke har vært "skjimsa", men den gikk ikke mange timene..... Sitér dette innlegget Link to post
la plancha Svart 8.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2010 klemflensen er dratt til med 80 nm som er litt mer enn hva sleipner anbefaler på 10 mm bolter det er og brukt riktig olje kansje jeg skal prøve å snu konen siden den nye ikke var merket og det står i verkstedboka at merket top skal opp. er verdt et forsøk. mvh terje p Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.