FjordHT Startet 8.Oktober.2010 Link til dette innlegget Startet 8.Oktober.2010 (redigert) Kom til et trist syn i havna i dag, når jeg skulle se at alt hadde gått bra med uvære som hadde vært i natt og i dag(troms). Så raskt at noe ikke stemte når jeg kjørte ned mot havna, så liksom ikke båten, den har jo vært godt synlig blandt de andre med sin fine blå kalæsj... Kommer frem og ser kalæsjen ligger brettet og korvet fremover, og alt av stenger så ut som sorgen med første inntrykk. Fortsatt mye vind gjorde jobben med å rydde opp i dette vanskelig, men fikk etterhvert hjelp av en venn. Alt av fester for stengene som holder kalæsjen er knekt, men selve stengene er hele. noen av de pluggene som man "klipser" kalæsjen fast i båten på er revet bort. Glidelås, gummistrekk samt de innsydde øyene på kalæsjen har fått mye påkjenning, noen er ødelagte noen mangler og noe er ok. Har nå brukt mye tape, og tau for å surre dette opp på et vis som jeg håper vil holde neste runde med vind å får forhåpentligvis opp båten i morgen. på toppen av dette har det nå stått å regnet inn i båten, utover alt av elektrisk, og motorlokket hadde flyttet seg(sikkert siden jeg ikke hadde plassert det 100% så det hadde regnet rett inn i motor også :( Har startet motor og kjørt den varm og "tørr", ser ut til å ha kommet fra det hele uten problemer. Trenger nå tips om hvor jeg kan få tak i "hengsler" til kalæsjen, nye øyer for å sy inn, og de skruvene som brukes for å feste kalæsjen. Kanskje noe å diskutere med forsikringen? men egenandelen overgår vell matriellkostnad hvis man fikser opp i dette selv? Hadde det ikke vært for at jobben også krever meg skulle jeg fått ordnet det hele bedre i kveld, men har desverre ikke mulighet. Maksimalt uheldig med vind og vindretning... Ang måten henglsene fungerer på har jeg laget en elendig illustrasjon. Den sorte og røde streken viser måten stengene er bygget opp, hvor den ene glider på den andre. alt er knekt. Kalæsjen er 3 delt, slik at sidene kan tas av... Redigert 8.Oktober.2010 av lite (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 9.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2010 Maritim har "ymse" kalesjedeler. Kanskje du finner noe fornuftig her ( søk på kalesjebeslag ): http://www.maritim.no/ Sitér dette innlegget Link to post
Luco Svart 9.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2010 Sjekk her.. http://www.eteka.no/Vareutvalg/beslag.htm Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 9.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2010 husk at du også tid/datomessig er i grenseland, de fleste forsikringselskaper foretrekker at båten er oppe nå. bruke forsikring på noe så "billig" vil nok straffe seg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.